Babeczki z cynamonem

Jeden z przepisów na wykorzystanie ciasta drożdżowego, kocham cynamon i mogłabym go dodawać do wszystkiego, w sumie ja jestem jak to zwie mój mąż "wszystkożerna " :D i chyba nie ma  dania, którego bym nie lubiła.






Składniki :


Porcja ciasta drożdżowego
 http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/2013/04/ciasto-drozdzowe-wg-marthy-stewart.html

  • 1/2 szklanki roztopionego masła 
  • 1 szklanka cukru może być brązowy 
  • 1 i 1/2 łyżeczki cynamonu 
  • 1/4 łyżeczki soli

Opis wykonania :


1. Mieszamy ze sobą cukier, cynamon i sól.

2. Wałkujemy ciasto na prostokąt, smarujemy je roztopionym 
masłem i posypujemy 1/3 szklanki  mieszanki cukru i cynamonu.

3. Ciasto ciasno zwijamy kroimy na 12 porcji i układamy w blaszce  na duże muffinki wysmarowanej dobrze masłem, jeżeli nie mamy pieczemy w blaszce na 12 muffinek, ale ciasto wówczas dzielimy na 24 porcje. Tak przygotowane ciasto przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy na 45 minut.


4. Piekarnik rozgrzewamy do 180 C i pieczemy na złoty kolor ok. 20 minut przy mniejszych należy pilnować czasu ok. 15 minut by zbytnio się nie przypiekły z wierzchu.

5. Po upieczeniu wyjmujemy i lekko schładzamy, smarujemy w pozostałym roztopionym maśle i obtaczamy w cukrze.

Bułeczki są bardzo słodkie, jeżeli nie lubicie takich zmniejszcie ilość cukru, najlepiej użyć bardzo drobnego do wypieków.



Komentarze

  1. Uwielbiam drożdżowe cynamonowe bułeczki! :) Obok mnie jest cukiernia, które sprzedaje obłędne, ale chyba w najbliższym czasie sama je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak cynamonowe bułeczki mogłabym jeść bez końca .... :)

      Usuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)