Chleb z ciecierzycy

Z racji tego, że nie jadam pieczywa praktycznie wcale znalazłam przepis, który usatysfakcjonuje wszystkich będących na diecie i mających ten sam problem co ja. Chleb jest bardzo smaczny zawiera dużo białka i można nim zastąpić zwykłe pieczywo.




Składniki :


  • 160 g maki z ciecierzycy 
  • 40 g mielonych migdałów 
  • 80 g masła 
  • 1/4 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia  
  • 5 białek 
  • 1 żółtko 
  • 1-2 łyżki nasion słonecznika lub dyni

Opis wykonania :


1. Białka ubijamy z solą na sztywną pianę, żółtko ucieramy z masłem na puszysta masę.

2. Do masy z żółtek dodajemy mąkę, zmielone migdały i proszek do pieczenia, mieszamy - powstanie dosyć sucha sypka masa.

3. Masę dodajemy do ubitych białek i delikatnie mieszamy do połączenia składników, na koniec dodajemy nasiona słonecznika.

4. Formę na keksa dobrze smarujemy masłem  i oprószamy mąką oczywiście z ciecierzycy, ciasto wykładamy i pieczemy 40 minut w 160 C.




Komentarze

  1. Musiał bardzo ciekawie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, podoba mi się :) będę musiała taki upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę o informację czy migdały były bez skórki (blanszowane ) czy też całe. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Jolanto użyłam gotowych kupionych już zmielonych :) ale na ogół nie bawię się w blanszowanie jeżeli dodaje je do wypieków mielone.

    OdpowiedzUsuń
  6. W przepisie jest podane 5 białek i jedno żółtko.
    W wykonaniu pkt 2 jest podane do masy z żółtek dodajemy mąkę... to ile tych żółtek?

    OdpowiedzUsuń
  7. W pkt. Pierwszym żółtko ucieramy z masłem i do tego dodajemy mąkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź :)
      Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)