Pękające ciasteczka

Gdy tylko je zobaczyłam musiałam je zrobić nie mogłam się im oprzeć, mega czekoladowe pycha. Są łatwe i szybkie w przygotowaniu, a efekt jest fantastyczny.



Składniki :

  • 2 szklanki cukru kryształu 
  • 3/4 szklanki oleju 
  • 1 szklanka kakao 
  • 4 jajka 
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 
  • 2 i 1/3 szklanki mąki pszennej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  •  1 szklanka cukru pudru

Opis wykonania :

 Cukier, olej i kakao wyrabiamy dobrze mikserem, następnie dodajemy jajka i ekstrakt z wanilii, mieszamy, aż składniki się ze sobą  dobrze połączą.
Mąkę przesiewamy i mieszamy z proszkiem do pieczenia oraz solą, dodajemy do ciasta i dobrze wyrabiamy.
Ciasto wkładamy do lodówki na ok. 20 minut.
Cukier puder przesiewamy na duży talerz, ciasto nabieramy łyżką i obtaczamy dobrze w cukrze pudrze lekko spłaszczając. Kładziemy na wyłożonej papierem blaszce w 2-3 cm odstępach  (ciasteczka bardzo rosną dlatego nie róbcie dużych :) i pieczemy ok. 15 minut w 170 C.
Pilnujemy ciastek, gdyż lubią się przypalić od spodu, mogą być lekko miękkie, ale to nic gdy ostygną będą twardsze dlatego nie przeciągajcie zbytnio czasu pieczenia.







Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)