Sernik z cytrynową bezą

Wypróbowałam kolejny przepis na sernik jest pyszny ,ale przestrzegam ja miałam lenia i zamiast użyć tradycyjnego twarogu , który trzeba by było zmielić ;) , użyłam wiaderkowego niewiadomej firmy - chyba mnie w sklepie przymuliło , że taki kupiłam (najlepsza firma to Piątnica ) i to był błąd .Na szczęście uratowałam ciasto ,ale jednak nauczka jest .Przepis pochodzi z gazety Gotuj krok po kroku.



Składniki :


2 szklanki mąki
200 g masła
8 jajek
1 szklanka cukru kryształu + 4 łyżki
1 cytryna
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 kg mielonego twarogu 
1/2 szklanki oleju
1 i 1/2 szklanki mleka
1 opakowanie budyniu śmietankowy lub waniliowy 
3-4 łyżki rodzynek
3 łyżki skórki kandyzowanej
1 szklanka cukru pudru
szczypta soli


Opis wykonania :


Forma tortownica 26 cm

1. Do przesianej mąki dodajemy proszek do pieczenia, dodajemy posiekane miękkie masło oraz 2 żółtka(białka odstawiamy będą potrzebne później) i 4 łyżki cukru. Wszystko razem siekamy i ugniatamy , aż powstanie gładkie ciasto.Następnie owijamy je folia spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 minut.

2. Zmielony ser miksujemy dodając 2 jajka , po każdym starannie wyrabiamy oraz 4 żółtka, cukier kryształ, olej, mleko i budyń.Wszystko miksujemy do jednolitej konsystencji, wsypujemy rodzynki i skórkę pomarańczową.

3. Schłodzone ciasto wyjmujemy i wałkujemy na oprószonej mąką tortownicy, przekładamy do natłuszczonej i oprószonej mąką formy i wyklejamy ciastem .

4. Masę serową wlewamy do wyklejonej ciastem tortownicy.Pieczemy przez 40 minut w 180 C.

5. Z cytryny wyciskamy 2 łyżki soku. Pozostałe 6 białek ubijamy ze szczypta soli, pod koniec ubijania wsypujemy cukier puder i wlewamy sok z cytryny, delikatnie mieszamy. Na upieczony sernik wykładamy piane i pieczemy 20 minut w 180 C.Po upieczeniu wyciągamy z piekarnika i studzimy .





Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)