Udka duszone z grzybami

Przepis ten pochodzi z książki "200 potraw z kurczaka " z 1981 roku. Znalazłam tą książkę pod czas jednego z wypadów do antykwariatu. Uwielbiam antykwariaty, a zwłaszcza poszukiwanie starych książek kucharskich. Ostatnio wróciłam ze znaczną gromadką książek i chyba za niedługo będę musiała dostawić sobie pokój na biblioteczkę :) bo nie wiem, gdzie za chwile pomieszczę te wszystkie kucharskie książki.
No cóż niektórzy zbierają znaczki, monety, a Ja książki kucharskie :D.





Składniki :

  • 1 kg udek z kurczaka 
  • 1 łyżka masła 
  • 1 mała cebula 
  • 2 szklanki świeżych lub mrożonych grzybów borowiki itp. 
  • 3 łyżki śmietany 
  • sól 
  • szklanka wywaru z włoszczyzny

Opis wykonania :

Myjemy i osuszamy kurczaka, rumienimy na maśle. Wkładamy do rondla posypujemy pokrojonymi grzybami oraz siekana cebulą.
Dodajemy masło, wlewamy wywar dusimy pod przykryciem, około 45 minut.
Pod koniec duszenia solimy i dodajemy śmietanę i mieszamy, dusimy jeszcze ok. 5 minut.

Podajemy z ziemniaczkami :)




Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)