Domowy kompot z truskawek na zimę

Uwielbiam ten czas, gdy zaczyna się sezon na owoce i warzywa. Bardzo lubię robić różnego rodzaju marynaty, dżemy i inne przetwory. Tym razem przyszedł czas na kompot z truskawek, które kocha moja córka - mogłaby je jeść przez cały dzień. Tak więc postanowiłam zrobić kompot, by miała trochę truskawek w zimie ;). Przepis pochodzi z tej strony klik.





Składniki :

  • truskawki
  • cukier kryształ 
  • gorąca woda


Opis wykonania :

1. Słoje myjemy i wyparzamy. Truskawki płuczemy w wodzie, co jest ważne - nie usuwamy szypułek przed myciem. W przeciwnym wypadku truskawki naciągną wody i będą kwaśne. Układamy truskawki do połowy słoików lub max 3/4 wysokości, następnie wsypujemy po 2-3 łyżki stołowe cukru na 1 L słoik (w zależności od tego jak są słodkie truskawki) Zalewamy wodą z czajnika, dokładnie wycieramy gwint, zakręcamy po czym sprawdzamy szczelność.





2. W dużym garnku układamy ściereczkę na dnie i zalewamy wodą.Gdy woda zaczyna wrzeć, wkładamy słoje i gotujemy na małym ogniu ok. 20 minut.
 Po tym czasie wyciągamy i odstawiamy do ostygnięcia, wynosimy do piwniczki.









Komentarze

  1. Zawsze kompoty robi u mnie babcia, ale kiedyś muszę ją w końcu wyręczyć :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj :)
    Zimą każdy będzie Ci go zazdrościł! Jestem tego pewna.
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi się cukier nie rozpuścił, jest na dnie słoików. Mam nadzieję że nie sfermentuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Moniko a zalała Pani wrzątkiem z czajnika? bo mi zawsze się ślicznie rozpuszcza, jeżeli nie całkowicie o zalaniu woda to przy pasteryzowaniu. Jakiego Pani cukru użyła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobny problem, tez mi się cukier nie rozpuścił a dodałam zwykły biały cukier.

      Usuń
    2. jeżeli cukier nie chce się rozpuścić, należy zagotować wodę z cukrem. Należy zebrać białe szumowiny i takim syropem zalać truskawki.

      Usuń
  5. Prosty przepis, a jaki efekt. :-) pierwsze słoiki na zimę gotowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy te słoiki muszą być całe zanurzone w garnku? Nie mam takiego dużego gara :-( . Jestem kokpletnym laikiem w temacie, ale marzą mi się truskawki na święta ..Chciałaby je w litrowych słojach zrobić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie ma Pani tak dużego garnka, niech za pasteryzuje je Pani w tak największym jaki jest. Proszę wydłużyć ciut czas gotowania tak do 5-7 minut. Powinny dobrze chwycić :).

      Usuń
    2. Dziękuję :-) i nie trzeba przez "pani" Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Te sloiki wygladaja mniam mysle ze moje tez beda takie

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy wody dolewamy do całkowitego przykrycia truskawek?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)