Tarta z cudnym kremem z mascarpone i czekolady z czerwoną porzeczką

Propozycja na letnie ciacho dla wielbicieli porzeczek i nie tylko bo owoce możecie dodać różne według gustu. Uwielbiam takie ciacho z delikatnym cudnym delikatnym kremem i kwaśne owoce. Oba smaki wspaniale się nawzajem  uzupełniają. Nie chciało mi się czekać, aż krem zastygnie i posypałam go owocami dzięki czemu się w nim zapadły ;).





Składniki :

  • 75 g masła
  • 1 jajko
  • 200 g maki pszennej
  • 50 g cukru pudru
  • 250 ml śmietanki 36 %
  • 250 g mascarpone
  • 150 g białej czekolady
  • czerwone porzeczki
  • galaretka u mnie żurawinowa

Opis wykonania:


1. Z masła, maki, cukru i jajka zagniatamy ciasto. Dokładnie wyrabiamy, owijamy folia spożywczą i wkładamy do lodówki na 15 minut. 

2. Formę smarujemy masłem i oprószamy mąką. Ciasto wałkujemy i przekładamy do formy dociskamy, ciasto nakłuwamy widelcem i wkładamy do lodówki na 30 minut.

3. Ciasto przykrywamy papierem do pieczenia, wysypujemy groch i pieczemy 20 minut w 180 C  5 minut przed końcem ściągamy papier grochem. Studzimy.

4. Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, studzimy. Galaretkę rozpuszczamy w 250 ml wody, studzimy i odstawiamy do lekkiego stężenia.

5. Śmietankę ubijamy na sztywno dodajemy serek mascarpone i delikatnie łączymy, na samym końcu dodajemy czekoladę i wszystko  mieszamy. Gotową masę przelewamy na wystudzony spód i wstawiamy do lodówki by masa stężała. Porzeczki myjemy i odsączamy, obieramy z gałązek. Wierzch masy posypujemy owocami i zalewamy tężejącą galaretka wstawiamy na 2-3 godziny do lodówki.






Podobne Przepisy

2 komentarze

  1. pychota Justynko... a ja nie wiem co zrobić z porzeczkami... Mam czarne :)....aż mi ich szkoda, bo się marnują :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrób nalewkę ;) lub dżem ja uwielbiam dżem jest idealny do przekładania ciast B)

    OdpowiedzUsuń

Instagram