Tarta ze śliwkami

Gdy zaczynają dojrzewać śliwki dla mnie to oznaka jesieni i końca lata :).Więc sezon na śliwki u mnie został właśnie otwarty, już duszą się powidła, które robię już 3 dzień jutro je skończę i przedstawię na blogu :). Jak na razie przedstawiam pyszną kruchą tartę z pysznym budyniowym kremem i cudnie słodko-kwaśnymi śliwkami. Jednym słowem pysznie i na czasie ;).




Składniki :

  •  250 g mąki
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75 g cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • 125 g masła
  • 1 jajko

Krem :

  • 30 dag śliwek
  • 250 ml mleka
  • 100 g cukru pudru
  • 1 budyń waniliowy
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 3 jajka

Opis wykonania :


1. Mąkę przesiewamy, dodajemy sól, proszek do pieczenia i cukier puder, dodajemy cukier waniliowy i pokrojone masło i jajko. Wszystko dokładnie i szybko zagniatamy, owijamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na 30 minut. 


 2. Śliwki myjemy i drylujemy, kroimy na cząstki. Z mleka, cukru i budyniu gotujemy gesty budyń. W śmietance rozkłócamy jajka i wlewamy do gorącego budyniu dokładnie mieszamy.


3. Schłodzone ciasto wałkujemy i wykładamy uprzednio wysmarowana masłem formę,  u mnie średnica  22 cm . Wlewamy masę budyniową i rozkładamy śliwki. Pieczemy w 160 C ok. 45 minut. Studzimy i schładzamy dobrze w lodówce. .





Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)