Zdrowa sałatka z bobem i bekonem

Potrzebowałam lekkiej sałatki do grillowanego kurczaka na wczorajsza kolację z koleżanką i tak wpadł mi w oko ten przepis. Sałatka jest lekka i pyszna, ze świetnym dressingiem. Całość uzupełnia pyszny chrupki bekon. Przepis znalazłam w sierpniowej Tinie.



Składniki:

  • 30 dag fasolki szparagowej
  • 30 dag bobu może być mrożony
  • 2 łyżki uprażonych pestek słonecznika
  • 8 plasterków bekonu lub boczku
  • 1 puszka białej fasolki
  • 1 opakowanie mieszanki sałat

 Na dressing:

  • 6 łyżek octu winnego
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 1 łyżka musztardy
  • sól
  • pieprz
  • cukier


Opis wykonania :


1.Fasolkę i bób myjemy i gotujemy w lekko osolonej wodzie z dodatkiem 1/2 łyżeczki cukru. Gdy będą miękkie odcedzamy, bób obieramy gdy ostygnie.

2. Bekon kroimy na cienkie paski i obsmażamy na patelni bez tłuszczu odkładamy, słonecznik prażymy na suchej patelni odstawiamy. Fasolkę  z puszki odcedzamy i przelewamy zimną wodą.

3. Wszystko razem mieszamy,ocet mieszamy z solą, pieprzem oraz szczypta cukru. Dodajemy oliwę oraz musztardę, ubijamy trzepaczka lub widelcem na jednolity sos. Polewamy sałatkę i dobrze mieszamy.





Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)