Pleśniak ze śliwką

Zachciało mi się pleśniaka, bardzo szybkie i smaczne, u mnie już prawie go nie ma.


Składniki :

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 5 jajek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 200 g masła lub margaryny
  • połowa opakowania  proszku do pieczenia
  • 3 budynie waniliowe
  • 1 L mleka
  • cynamon
  • 30 dag śliwek mogą być mrożone

 

 

Opis wykonania :


1. Oddzielamy białka od żółtek, mąkę mieszamy z żółtkami, szklanką cukru, margaryną oraz proszkiem do pieczenia wszystko dokładnie rozetrzeć, ciasto powinno być sypkie.

2. Budyń gotujemy wg.przepisu na opakowaniu, przestudzamy.Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, rozprowadzamy równomiernie 2/3 ciasta. Wykładamy ugotowany budyń, rozkładamy rozcięciem do budyniu śliwki, posypujemy cynamonem.

3. Z białek i reszty cukru ubijamy sztywna pianę, rozkładamy na śliwkach i posypujemy pozostałym ciastem.
Pieczemy 40 minut w 180 C.




Podobne Przepisy

3 komentarze

  1. Pamietam to ciasto z dziecinstwa i czesto mam na nie ochote, ale jakos jeszcze mi sie nie udalo go upiec, chyba najwyzszy czas!

    OdpowiedzUsuń
  2. ... ja również jeszcze nie piekłam. A to w obiawie, że mi nie wyjdzie :).... Wszystkie Twoje wypieki Justynko są cudowne :). Naprawdę - aż leci ślinka :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Kam ciu niestety nie zawsze zdarzają się też nieudane wypieki :), ale się nie zniechęcam B)

    OdpowiedzUsuń

Instagram