Tort Minnie

Tort ten zapoczątkował moja przygodę z  ich pieczeniem  w sumie zaczęło się od tortu na roczek mojej córci, który zamówiłam. Bardzo się zawiodłam oprócz tego że zapłaciłam za niego fortunę to był brzydki i niejadalny. 
I powiedziałam sobie nigdy w życiu, sama upiekę lepszy, gorzej z dekoracja ponieważ nigdy nie bawiłam się masą plastyczną, ale nawet nie było to takie straszne, a tort zachwycił wszystkich i mało tego był przepyszny.Wówczas kupiłam gotowa masę plastyczna teraz robię ją już sama :). Pomysł zaczerpnęłam z innego bloga jednakże niestety nie pamiętam jakiego, a gdzieś zapodziała mi się zapisana strona. Masy natomiast zaczerpnęłam z 2 różnych tortów pochodzących ze strony  Słodkie Fantazje .


Składniki :

  • biszkopt czekoladowy x 2 klik

masa truskawkowa 

  • 400 m l śmietanki kremówki
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • 300 g białej czekolady
  • 500 g puree z truskawek
  • 3 łyżeczki żelatyny

masa śmietankowa :

  • 500 g serka mascarpone
  • 500 ml śmietanki schłodzonej 36 %
  • 6 łyżek cukru pudru 
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • owoce u mnie borówki amerykańskie

poncz :

  • 1 szklanka herbaty
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • pół łyżeczki cukru

dekoracje  :

  • krem maślany opis w tym linku klik
  • masa plastyczna 
  • klej jadalny

Opis wykonania :


1. Upiekłam dwa identyczne biszkopty czekoladowe tortownica 24 cm,  ostudziłam przecięłam na trzy blaty.

2. Masa truskawkowa :

Truskawki rozmrażamy, odsączamy z nadmiaru wody, blendujemy. Całość przekładamy do garnka, wsypujemy cukier, gotujemy na małym ogniu, aż mus zgęstnieje. Żelatynę namaczamy 50 ml zimnej wody, dodajemy do gorących truskawek i dokładnie mieszamy, aż się rozpuści. Odstawiamy by masa wystygła.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, studzimy. Śmietankę ubijamy na sztywno dodając pod koniec 2 łyżki cukru. Dodajemy do śmietany stopniowo schłodzoną czekoladę miksując na najmniejszych obrotach, na koniec dodajemy tężejący mus z truskawek dokładnie mieszamy odstawiamy.

3. Masa śmietankowa :

Schłodzona kremówkę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy cukier puder. Do ubitej śmietanki dodajemy mascarpone i dokładnie szybko i niedługo mieszamy. Żelatynę zalewamy 50 ml zimnej wody by spęczniała następnie rozpuszczam w kąpieli wodnej studzę mieszam z 1 łyżką masy i dodaje do całości cały czas mieszając (szybko nie za długo ). Wsypuje umyte i osuszone borówki mieszam łyżką.

4. Całość :

Oba biszkopty przekłada tak samo, tortownica wykładamy  folią spożywcza, układam pierwszy blat, ponczuje , wykładam mus truskawkowy, który zrobiłam tak samo jak ten do masy nie chciałam używać konfitury by nie była zbyt słodka( starczy z 500 gpodzielcie go na 4 części lub użyjcie konfitury z truskawek ). Wykładam połowę masy truskawkowej przykrywam kolejnym blatem ponczuje, wykładam niewielką ilość musu z truskawek i wykładam masę śmietankową, przykrywam ostatnim blatem delikatnie ponczuje. Oba biszkopty wstawiam na 3 godziny do lodówki by dokładnie stężały. Przygotowuje krem maślany z podwójnej ilości :)
Po stężeniu wyciągam z tortownic. Jeden biszkopt przecinamy idealnie na pół z każdej połówki wycinamy koło o wymiarach 12 cm, resztę możemy zjeść :).
Za pomocą kremu maślanego łączymy uszy z całym biszkoptem, wszystko dokładnie obkładamy kremem i staranie wykańczamy. Odstawiamy na 3-4 godzinki. Po tym czasie lukier w dłoń i zaczynamy wycinanie.
Ja pomogłam sobie wydrukiem powiększyłam Minnie do wielkości 24 cm, każdą część dokładnie wycięłam i odwzorowałam na lukrze. Przymocowałam za pomocą kleju  jadalnego cmc.








Podobne Przepisy

12 komentarze

  1. Piękny! Ależ jesteś zdolna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem po ogromnym wrazeniem- cudowny!!! Gratulacje. Masz talent.. pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  3. Tort niesamowity. I piękny i taki cukierkowy dla dziecka. Ja po prostu zapisuję przepis i ...mam nadzieję skorzystać i zrobić podobne dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie dostane mase plastyczna do tortöw?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Danuto masę można najłatwiej zakupić na allegro lub w sklepach internetowych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam
    Jak mogę sama wykonać masę plastyczną i barwniki?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tort przecudny. Chce upiec taki na urodziny coreczki tylko mam pytanie: ile potrzeba masy cukrowej na taki tort? Nie mam pojecia, bedzie to moj pierwszy tort w stylu angielskim i troche sie boje. Nie mam pojęcia ile lukru plastycznego zamowic? I jeszcze jedno techniczne pytanie. Zaczyna oani wyklejanie lukrem od góry (wierzch) a później dorabia boki? Moze jakas mini podpowiedz jaj sie zabrac za wystrojenie tej slicznej główki? Pozdrawiam i licze na podpiwiedz ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu a więc tak ciasto upiekłam dwa biszkopty 24 cm oba przełożyłam na drugi dzień z jednego wycięłam 2 mniejsze torciki. By było ci łatwiej pokryj masą duży tort najpierw musisz rozwałkować masę na wielkość tortu uwzględniając boki, masa nie może być zbyt cienko rozwałkowana by się nie rwała około 3-4 mm, gdy bedzie za gruba cięzko ci bedzie ja wygładzić. Po pokryciu tortu kremem maślanym i stwardnieniu rozwałkuj masę plastyczna na posypanym niezbyt dużą ilością mąki ziemniaczanej lub skrobi kukurydzianej blacie. Delikatnie podłuż ręce pod masę i przenieś na torcik równomiernie rozkładając masę- jeżeli masz długie paznokcie ubierz rękawiczki jednorazowe ;) by nie przebić masy. Masę plastyczna zaczynamy wyrównywać od góry delikatnie ruchami okrężnymi packą do lukru następnie delikatnie rękoma z góry do dołu by nie tworzyły się fałdy, nadmiar odcinamy i dopiero wyrównujemy packą. tak samo postępujemy z dwoma pozostałymi. Twarzyczkę wydrukowałam powiększyłam każdy detal przykleiłam na tekturze wycięłam i po rozwałkowaniu masy wycinałam. Przymocowywałam delikatnie smarując wodą, aby kokardką stała musisz włożyć zwinięty ręcznik papierowy i pozostawić do stwardnienia. Jeżeli ci masa się rozerwie na torcie spokojnie delikatnie opuszkami gładź od góry i dołu by się połączyło rozdarcie. po wyschnięciu lukru będzie twardy połącz z uszami za pomocą resztki kremu maślanego i dokończ buźkę będzie ci łatwiej. Co do lukru różu jasnego do pokrycia całego tortu miałam chyba 1.20kg ,czarnego 250 g, ecru 100g, białego 100 g, różu ciemnego 250 g :). Mam nadzieje, że pomogłam - kolorki kupiłam wówczas na allegro. Łatwiejsza wersja upiec tylko jeden biszkopt 24 cm lub 26 w zależności od ilości gości :) i zrobić sobie szablon z twarzyczki Minnie, powycinać i nałożyć na torcik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź ;) w takim razie chyba zamowilam za malo jasnego różu, bo tylko 500g (myślałam, że tylko na boki jest potrzebny). Czyli rozumiem, ze caly duży tort jest pokryty lukrem różowym i dopiero na nim odwzorowana buźka? Czyli sa 2 warstwy? a dwa ucha ;) pokryte całe czarnym lukrem i na to wykonczenie boków różem? Szczerze myślałam właśnie o takim rozwiazaniu tylko balam sie, ze warstwa lukru bedzie zbyt gruba i przez to nie wygodna w krojeniu i zbyt słodka. Dzieki za rady z recznikiem papierowym i rekawiczkami ;) kurcze boje sie, ale dam rade.. wyjdzie jak wyjdzie! Dziekuje jeszcze raz za podpowiedzi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Detale bardzo cienko rozwałkowałam, nie martw się dorośli i tak go nie zjedzą ;). Tak najpierw nałożyłam różowy i dopiero odwzorowałam buźkę, uszy też pokryłam całe różem bo czarny dałam w całości na końcu, tylko na górę. By lukier łatwo się kroił zanurzaj nóż ww wrzątku wycierając go uprzednio w papierowy ręcznik i super pójdzie :). To był mój pierwszy tort i zderzenie z lukrem dasz radę i torcik wyjdzie super, tylko na spokojnie na początku zajmuje to trochę czasu robiłam go chyba z 5 godzin ;), teraz w 1- godzinę go zrobię. Pamiętaj już przy pracy z lukrem nie może zbyt długo leżeć po rozwałkowaniu ponieważ wysycha i pęka jak wycinasz z lukru przykryj go folia spożywczą. Zanim ułożyłam lukier bałam się przenoszenia na podkładkę by lukier nie popękał więc obrabiałam go już na podkładce też ułatwienie, tylko pamiętaj przy odkrawaniu nadmiaru masy by nie zniszczyć jej nożem :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Instagram