Babeczki piernikowe

Już wszędzie reklamy i ozdoby świąteczne tak więc powoli wchodzą moje ulubione smaki pierniki, makowce i inne świąteczne specjały. Można je robić kiedy się chce, ale  mi smakują tylko w tym okresie. To tak jakby jeść karpia co tydzień - stracił by swój urok w święta :). Babeczki są bardzo smaczne, wilgotne i pełne aromatów. Jednocześnie wypróbowałam otrzymane papilotki do wypieku muffinek, można w nich upiec duuuże muffiny są bardzo sztywne i nie tracą kształtu polecam :) z przepisu spokojnie wyjdą wam 24 sztuki, mi natomiast w dużych papilotkach wyszło 12 szt.





Składniki :

  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru kryształu
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 3 jajka 
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki mleka 
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki pokrojonych orzechów u mnie laskowe

 Opis wykonania :



1. Mieszamy ze sobą mąkę, cukier, proszek, sodę i sól, przyprawę i cynamon.

2. Dodajemy jajka jogurt, mleko, olej oraz posiekane bakalie, szybko mieszamy.

3. Formę do babeczek wykładamy papilotkami i nakładamy  ciasto do 3/4 wysokości.

4. Pieczemy ok. 25 minut w 180 C.







Komentarze

  1. Prezentują sięnaprawdę smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie świąteczne, super :)
    I zgadzam się z Tobą - te smaki tylko w Święta :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)