Bułki owsiane

Dziś z rana naszła mnie ochota na bułeczki takie domowe, trafiło na bułeczki owsiane- przepis zaczerpnęłam z opakowania :D mąki owsianej Symbio. Bułeczki są pyszne mają chrupiącą skórkę i cudowny delikatny środek, polecam pyszne :). Z przepisu zrobiłam 10 szt.   
Poza tym mąż sprawił mi miłą niespodziankę:) książkę "Chleb" Jeffreya Hamelmana i powoli czytam ją uważnie, nastawiłam dzisiaj płynny zakwas Levain i już nie mogę się doczekać jak zacznę eksperymentować z domowym chlebem :). Książkę szczerze polecam, warto mieć ją w swoim zbiorze.



Składniki :

  • 60 g drożdży
  • 1 łyżka miodu
  • 2 szklanki mleka
  • 200 g mąki owsianej
  • 500 g mąki pszennej typ 500
  • garść płatków owsianych

Opis wykonania:


Mleko lekko podgrzewamy, drożdże kruszymy do dużej miski dodajemy miód i wlewamy mleko wszystko razem dokładnie mieszamy, dodajemy mąkę owsianą, mieszamy i odstawiamy na 45 min.
Następnie dodajemy mąkę pszenną i sól dokładnie zarabiamy ciasto, odstawiamy ponownie na 45 minut.
Ponownie zarabiamy ciasto i dzielimy na 10 bułeczek, układamy na blaszce do pieczenia - u mnie wyłożona papierem do pieczenia. Bułeczki posypujemy płatkami owsianymi, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia na 20 minut. 
Piekarnik nagrzewamy do 220 C. wkładamy wyrośnięte bułeczki - ja nacięłam je szkole się ;) w nacięciach.
Bułeczki pieczemy 20 minut, po upieczeniu wykładamy na kratkę i studzimy.  






Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)