Naleśniki amarantusowo-ryżowe z jabłkami

Tak jak obiecałam Sylwii ;) postanowiłam wykonać coś na organizowaną przez nią akcje Bezglutenowo z mąką ryżową. Zacznijmy może od tego, że ten dział jest mi zupełnie obcy tak więc postanowiłam trochę poczytać i się dokształcić. Zamówiłam sobie książkę z bezglutenowymi przepisami - jestem maniakiem kupowania książek i mimo iż jest wiele przepisów w internecie lubię korzystać  z książki ;). Wracając do tematu zakupiłam odpowiednie mąki i oto pierwszy wyrób. Powiem tak naleśniki są bardzo smaczne, smak ciasta różni się od tych tradycyjnych, ale bardzo mi zasmakowały i moim bliskim również.



Składniki :

  • 1/3 szklanki mąki amarantusowej
  • 1/3 szklanki mąki ryżowej
  • 200 ml wody
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta soli
  • olej do smażenia

Nadzienie:

  • 4 jabłka
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1 -2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka rodzynek

Opis wykonania :


1.Jajka mieszamy z wodą i solą, dodajemy obie mąki i mieszamy. Na koniec dodajemy olej, jeżeli ciasto jest zbyt gęste rozrzedzamy je wodą. Powinno mieć gęstość jogurtu. Smażymy na niewielkiej ilości oleju.

2. Jabłka obieramy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w średnią kostkę, wrzucamy na rozgrzana głęboką patelnię  dodajemy cukier i cynamon lekko podlewamy woda i dusimy około 5 minut. 
Wykładamy na usmażone naleśniki i zwijamy.




źródło: Amarantus smacznie i zdrowo

Bezglutenowo z mąką ryżową

Komentarze

  1. Apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne i smakowite....;) muszę osobiście wypróbować mąkę amarantu-sową bo jeszcze nigdy nie mialam przyjemności... Dziekuje za udział w akcji i zapraszam do udziału w Konkursie ;) http://kulinariada.blogspot.com/2014/03/konkurs-konkursik.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierzę na słowo, że pyszne, ale widzę też, że smakowicie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)