Mus malinowy i delikatna masa czekoladowa z wiórkami czekoladowymi

Kolejne pyszne masy to torcików i innych przekładanych ciast :). Uwielbiam musy owocowe zwłaszcza, gdy pochodzą z owoców, które zamroziłam latem :D.



Mus malinowy:

  • 800 g mrożonych malin
  • 2-3 łyzki cukru pudru
  • 2 galaretki malinowe lub żelatyna (4 łyżki namoczone w 1/2 szklanki zimnej wody)

Masa czekoladowa z wiórkami czekoladowymi:( na duży tort z podwójnej porcji)

  • 200 ml śmietany 18%- Łaciata
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 1 op. Śnieżki
  • 2 łyżki żelatyny rozpuszczonej w 1/2 szklanki wrzątku

Opis wykonania:


Mus 


Maliny przekładamy do garnka o grubym dnie podlewamy niewielka ilością wody i gotujemy na małym ogniu do rozgotowania się owoców.
Przecieramy otrzymany gorący mus przez sito, przekładamy ponownie do garnka dodajemy cukier i galaretki mieszamy dokładnie. Odstawiamy, aż masa zacznie tężeć.
( Gotowałam do otrzymania dość gęstego przecieru- potrzebowałam mniejszej ilości na mały tort . Jednak na większy nie trzeba tak zbytnio redukować płynu ważne by płynnego przecieru nie było więcej niż L)

Masa czekoladowa


Śnieżkę ubijamy na śmietanie. Połowę czekolady roztapiamy i mieszamy z masą, wlewamy letnia żelatynę cały czas mieszając.Resztę czekolady trzemy na tarce o dużych oczkach i dodajemy do masy mieszamy.


Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)