Kompot z czereśni na zimę

Czereśnie powolutku pokazują się na bazarkach, skusiły mnie słodyczą niestety ceną powaliły, ale mimo to postanowiłam trochę kupić :). Nic nie przywołuje mi tak dzieciństwa niż otwierany słoik w zimie kompotu czereśniowego - pamiętam jak lubiłam oglądać w niedzielę westerny z tatą brałam słoik, łyżkę i wyjadałam owoce potem wypijałam  słodziutki kompot  mmm...


Składniki :

  • czereśnie jakie lubicie są różne odmiany w zależności od koloru kompot będzie jasno różowy lub ciemny :)
  • 200 ml wody
  • 100 g cukru

 Opis wykonania:


Słoiki myjemy dokładnie i parzymy w gorącym piekarnik. Owoce myjemy, odsączamy, usuwamy ogonki. Wkładamy do słoików ja na ogół zapełniam 3/4 słoika. Gotujemy syrop z wody i cukru ilość zależy od ilości słoików zasada jest ta sama zawsze na 200 ml wody dodajemy 100 g cukru. Gorącym syropem zalewamy słoiki do pełna, wycieramy gwint i zakręcamy mocno. Pasteryzujemy około 20 minut od zagotowania się wody. Kompot jest słodziutki i aromatyczny można go rozcieńczać wodą :).



Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)