Szynka z piersi indyczej z szynkowaru

W końcu się zmobilizowałam i zrobiłam pyszną szyneczkę bez specjalnych dodatków. Proste składniki, dzięki czemu szyneczka jest wspaniała, idealna dla dzieci i osób na diecie :D. Prawdziwe mięsko i wiem co jem. 
Już dawno kupiłam szynkowar, ale to mnie nie zmobilizowało do jego użycia. A  że ostatnio kupiłam dwa swojskie indyki i świeżego mięska było dużo, wybór padł na ten przepis. Pochodzi on ze świetnego bloga Cafe Babilon :).


Składniki :

  • 1 kg piersi z indyka
  • 1 łyżeczka grubo mielonego czarnego pieprzu
  • szczypta (u mnie spora) gałki muszkatołowej
  • 18 g soli peklowej
  • 1 płaska łyżeczka cukru pudru
  • 1/3 szklanki wody


Opis wykonania:

Mięso płuczemy i osuszamy, kroimy na grubsze kawałki. Każdy kawałek lekko rozbijamy tłuczkiem. Do mięsa dodajemy przyprawy oraz wodę i wyrabiamy kilka minut ręką.
Do szynkowaru wkładamy worek, mięso układamy w worku dokładnie upychając, by nie powstały kieszenie powietrzne. Następnie worek dokładnie zawijamy i zamykamy szynkowar. Wstawiamy na 24 godziny do lodówki.

W wysokim garnku gotujemy wodę, wstawiamy szynkowar. Woda musi sięgać powyżej poziomu mięsa!
Parzymy w około 85 C przez 1,5 godziny.
Studzimy szynkę w szynkowarze. Następnie zimny szynkowar wstawiamy do lodówki na kilka godzin. 
I możemy się cieszyć domową szyneczką :)




Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)