Jak przyrządzić kawę w kawiarce

Uwielbiam wspaniałą i aromatyczną kawę, zwłaszcza tą z kawiarki. Gdy byłam we Włoszech nauczyłam się ją przyrządzać jest mocna, ale jej smak niesamowity oczywiście mówimy o dobrej jakości kawie - kawy rozpuszczalne i inne zaparzane nie mają jej równych. Każdy Włoch posiada taką w domu, zawsze rano na śniadanie piłyśmy mocną kawę z kawiarki i przegryzałyśmy  ją ciasteczkami. Nie było to dla mnie zbyt fajne śniadanie, no ale cóż takie zwyczaje panowały w domu w którym mieszkałam więc trzeba było się dostosować ;). Jednak trochę tęsknie za tamtym klimatem, mandarynkami rosnącymi w ogrodzie, sklepach pełnych czekoladowych wyrobów i innych wypieków. Mogłam powrócić do tego smaku dzięki uprzejmości firmy Rossi.pl od której otrzymałam ową kawiarkę.Znajdziecie tu również  wspaniałe akcesoria kuchenne  http://www.rossi.pl/akcesoria_kuchenne.rossi.
Wracając do kawiarki przyrządzenie w niej kawy wcale nie jest trudne, zajmuje kilka chwil tylko trzeba pamiętać o kilku rzeczach odpowiedniej ilości wody oraz kawy i dokładnym zakręceniu.



Oto moja kawiarka starcza na 3 kawy jest to oryginalna włoska kawiarka firmy Gat.


 Kawiarka składa się z:

  • dolny zbiornik na wodę
  • lejek z filtrem
  • górny zbiornik na kawę
  • filtr pod górnym zbiornikiem
  • uszczelka 
  • zawór bezpieczeństwa znajdujący się w zbiorniku na wodę





Oto jak przyrządzamy kawę w kawiarce: 

Napełniamy dolny zbiornik zimną wodą nie przekraczając zaworu bezpieczeństwa, woda nigdy nie powinna dotykać dna lejka z filtrem. 
Następnie umieszczamy lejek z filtrem i napełniamy go zmieloną kawą - należy pamiętać by kawa nie była zbyt drobno zmielona, kawę możemy delikatnie łyżeczką ubić ale niezbyt mocno, należy zwrócić uwagę by kawa nie pozostała na obrzeżach lejka z filtrem i gwincie. 
Skręcamy górny zbiornik z dolnym mocno dokręcając.
Stawiamy kawiarkę na palnik - należy dostosować wielkość płomienia do wielkości dna kawiarki.
Gdy usłyszymy lekki świst oznacza to że woda całkowicie przepłynęła przez kawę i należy ściągnąć kawiarkę z gazu.
Rozlewamy kawę do filiżanek :), pamiętajmy by do tak mocnej kawy podać szklankę lub większy kieliszek wody by odkwasić organizm. Można oczywiście ją rozcieńczyć wrzątkiem i dodać śmietankę :).

 Co zrobić by nasza kawiarka nas długo cieszyła:

  • zawsze myjemy kawiarkę w ciepłej wodzie bez detergentów delikatnymi myjkami
  • dokładnie osuszamy kawiarkę po jej umyciu
  • rozkręcamy kawiarkę dopiero po jej wystudzeniu 
  • nie wolno zanurzać  gorącej kawiarki w zimnej wodzie
  • gdy  nie będziemy dłużej używać kawiarki   przechowujmy ją najlepiej rozkręconą
Spodobała wam się kawiarka możecie zakupić ją na stronie Rossi.pl  

http://www.rossi.pl/19182_gat_vip_aroma_kawiarka_przelewowa_103403.rossi








Podobne Przepisy

4 komentarze

  1. Świetny post, zdjęcia wyglądają cudownie, niestety te nuty w tle mnie rozproszyły, takie zboczenie zawodowe :) Już dawniej słyszałam coś o kawiarkach ale nigdy nie posiadałam żadnej ani żadnej nie wypróbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawę z kawiarki piłam kilka razy, jest pyszna i bardzo aromatyczna. Muszę pomyśleć nad jej kupnem bo kawę parzę z ekspresu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzenko warta zakupu :) ja nie posiadam ekspresu miałam kiedyś ten na kapsułki ale zbyt drogo to wychodziło i się go pozbyłam :D.

    Emilio - dziękuje spędziłam nad nimi 3 godziny ;) moje nutki uwielbiam je ocalały ze starej bardzo starej niemieckiej zniszczonej książki do muzyki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. kawiarka mi się zawsze kojarzy z lekturą szkolną i panem tadeuszem :) gdzie był fragment o parzeniu kawy, robieniu śmietanki ... ach :D

    OdpowiedzUsuń

Instagram