Norweskie bułeczki cynamonowe według Nigelli

Tym razem udało się  i upiekłam kolejny wypiek z serii "Wypiekanie na śniadanie" organizowanym przez Małgosię :). Bułeczki cynamonowe to to co kocham, mogłabym je jeść bez przerwy pewnie temu też nie mogłam się im oprzeć. Przepis pochodzi z książki Nigelli"Jak być domową boginią".
Moje zmiany



Składniki : 


ciasto:

600g mąki pszennej
100g cukru
1/2 łyżeczki soli
21g(3 saszetki -naprawdę!) drożdży błyskawicznych albo 45 g świeżych
100g niesolonego masła
400 ml mleka - dodajcie 200 ml w przeciwnym wypadku trzeba podsypać mąką
2 jajka

wypełnienie:

150g miękkiego niesolonego masła-dla mnie ilość odpowiednia jednak można zmniejszyć do 100 g
150g cukru
1 1/2 łyżeczki cynamonu

groszki czekoladowe
orzechy pekan
1 jajko, rozkłócone, do posmarowania





Spód :moja modyfikacja

łyżka masła roztopionego 
łyżka cukru
cynamon
blacha albo płaska forma o wymiarach 33x24 cm, wyłożona papierem do pieczenia na dnie i przy ściankach

"Rozgrzej piekarnik do 230 stopni
W dużej misce wymieszaj mąką, cukier, sól i drożdże. Roztop masło i wlej je, mieszając trzepaczką, do mleka z jajkami, a następnie zalej płynem sypkie składniki. Wymieszaj, a gdy składniki się połączą, zagnieć ciasto ręcznie albo za pomocą miksera z mieszadłem hakowym, aż będzie gładkie i sprężyste. Uformuj kulę ciasta, włóż do wysmarowanej oliwą miski, przykryj plastikową folią i odstaw mniej więcej na 25 minut, żeby wyrosło.

Papier smarujemy mieszanka przygotowaną na spód.
Oddziel 1/3 ciasta i rozwałkuj je albo rozciągnij tak, żeby wypełniło blachę; to będzie spód bułeczek. Rozwałkuj resztę ciatsa na oprószonym mąką blacie na prostokąt o wymiarach około 50x25 cm. Zmieszaj skłądniki wypełnienia w małej misce ( prócz groszków i orzechów)i rozsamruj maślano - cynamonową masę na dużym prostokącie z ciasta, następnie posyp groszkami czekoladowymi i orzechami. Postaraj się pokryć całą powierzchnię. Zroluj krótszy bok ciasta tak, żeby powstała długa kiełbasa. Pokrój wałek na plastry o grubości 2 cm, by wyszło około 20 kawałków- ja podzieliłam na 15 kawałków. 

 Rozłóż je rzędami na blasze lub formie spiralnym bokiem do góry. Nie martw się, jeśli dobrze nie wypełnią formy, bo jeszcze wyrosną. Posmaruj je jajkiem i odstaw na 15 minut, żeby wyrosły, zrobiły się miękkie i puszyste.Na każdej bułeczce położyłam kawałek orzecha.
Wstaw blachę do piekarnika i piecz bułeczki 20-25 minut, aż urosną i będą złocisto-brązowe- ten czas to stanowczo za krótko piekłam w 200 C około 50 minut. Nie przejmuj się, jeśli miejscami będą mocniej przypieczone. Przełóż je z blachy na kratkę - najłatwiej będzie złapać papier, na którym leżą - i pozwól wszystkim odrywać po bułeczce i jeść na ciepło.








Ze mną piekli:


Dobrafka z blogu Bona Apetita

Komentarze

  1. Pyszne! Pozdrawiam
    http://asiawkuchni.blogspot.de/2014/05/brioche-drozdzowe-z-karmelizowanym.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło piec razem ! Pyszne są prawda ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyszły:)) A jakie cudne zdjęcia! Dziękuję za wspólną akcję;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, ze u Ciebie taka wersja wypasiona:). Bardzo fajny pomysł z tymi pekaami:). Pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)