Ciasto na pizze Edytki

Dostałam ten przepis dosyć dawno, często z niego robiłam jednak gdzieś się zawieruszył. Przypomniałam sobie o nim dziś napisałam do Edytki P. i mam go ponownie :D, dziękuje ci raz jeszcze za ten wspaniały przepis. Jest fantastyczny i nie trzeba czekać by ciasto wyrastało jest pulchne, delikatne po prostu boskie - wypróbujcie zobaczycie ;).


Składniki :

 Cytuje przepis za Edytą :) 


Najlepsze ciasto na pizzę + sos


CIASTO: 

  • mąka – 3 szklanki
  • drożdże – pół kostki
  •  olej lub oliwa z oliwek – 2 lub 3 łyżki stołowe (wg.uznania)
  •  woda – 1 szklanka
  •  szczypta soli i cukru (sól -ok. pół małej łyżeczki, płaskiej!2 szczypty cukru na pokruszone drożdże)

SOS: 

  •  koncentrat pomidorowy – pół słoiczka
  •  czosnek – 2 ząbki
  •  sól, cukier po pół płaskiej łyżeczki
  •  oregano, bazylia – płaska łyżeczka

Jak przyrządzić

 

CIASTO 

Mąkę przesiać, dodać sól i cukier, dodać olej lub oliwę, wkruszyć drożdże dodać cukier i sól, wymieszać i dodać wodę. Zagniatać ok 10 min., im dłużej tym ciasto lepsze . Po wyrobieniu ciasta włączyć piekarnik, a ciasto ma się nie lepić do rąk, można je podsypywać mąką w czasie wyrabiania, ciasto należy rozciągnąć do formy (starcza na blachę od piekarnika) i ułożyć na posypanej mąką blasze, niech sobie kilka minut rośnie jak chce. Ja je tak trzymam aż piekarnik ma 200 stopni (ma mieć 250) i dopiero wtedy smaruję brzegi jajkiem (wtedy nie wysycha i ma rumiana skórkę) oraz smaruję wierzch sosem. Na to kładę to co akurat mam w lodówce, zwykle w kolejności: sos, ser, pieczarki, boczek lub salami i znów ser.

Ja dodatkowo do ciasta dodaje ulubione zioła, chili w płatkach, oregano, bazylię.

SOS

 
Pół słoiczka koncentratu pomidorowego z solą i cukrem do smaku (koncentrat zwykle bywa kwaśny) oraz z ziołami i czosnkiem należy wymieszać i smarować ciasto przed położeniem dalszych składników jeżeli się je ma )) A jak się nie ma to wystarczy 10 deka utartego sera na wierzch i też jest dobrze.

Całość piekę 11 do 12 minut.

Uwagi:

Ma być prosto i niezawodnie “Jak ruska pepesza”. Więc żadnego mleka – wystarczy woda, żadnego czekania aż drożdże urosną( i tak ciasto urośnie), i ma być szybko a smacznie, stąd sos do smarowania powierzchni ciasta przed położeniem składników. Najważniejsze! to dobrze wyrobić ciasto! i tyle :))
Smacznego.


Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)