Ziemniaki Hasselback

Pyszne i bardzo efektowne, chociaż pracowite ziemniaki Hasselback. Przepis podpatrzyłam na allrecipes. Rodzince bardzo smakowały, więc zachęcam was do ich przyrządzenia. Idealne do obiadu czy jako dodatek na grilla. 





Składniki:


  • młode ziemniaki * ilość składników na 1 kg
  • 2- 3 łyżki  roztopionego masła
  • sól
  • pieprz
  • 2-3 łyżki drobno startego  sera Parmigiano
  • 1-2 łyżki drobnej bułki tartej

Opis wykonania:


Młode ziemniaki myjemy, jeżeli chcecie możecie obrać -  ja tego nie robiłam. Ziemniaka kładziemy na dużej drewnianej lub metalowej łyżce. Kroimy ostrym nożem w poprzek   do krawędzi łyżki, tak by nie przeciąć ziemniaka do końca na plasterki o szerokości od 3-5 mm. Pokrojone ziemniaki umieszczamy w naczyniu do zapiekania, smarujemy każdy połową masła oraz dobrze oprószamy solą i pieprzem. 
Pieczemy około 40 minut w 200 C , następnie wyciągamy z piekarnika smarujemy pozostałym masłem, posypujemy bułką tartą wymieszaną z serem. Pieczemy do zrumienienia około 15- 20 minut.

Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)