Mini bułki do hamburgerów

Bułeczki wychodzą bardzo smaczne i pulchne, wręcz idealne do hamburgerów. Zrobiłam je z połowy proporcji, podanej w przepisie i upiekłam w blaszce na mini muffinki. Wówczas wyjdą idealne mini bułeczki. Wyszło ich około 35 szt, każda po 15 g.








Składniki :


  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka wody
  • 1 jajko
  • 3 łyżki masła
  • 2 łyżki cukru
  • 3 łyżki mleka w proszku
  • 1 łyżeczka soli
  • 8 g drożdży instant
  • sezam

Opis wykonania:


Wyrabiamy wszystkie składniki ciasta razem, około 5 minut. Ciasto przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na 1 godzinę. Po tym czasie, dzielimy ciasto na porcje. W przypadku dużych bułek powinny one mieć wagę 65 g, małych bułeczek 15 g, czyli wielkość orzecha włoskiego. Ciasto zaokrąglamy. Ja delikatnie spłaszczam taką kuleczkę i brzegi zarabiam ładnie pod dół, zlepiając je ze sobą. Wówczas uzyskuje bardzo ładny kształt bułeczki. Wkładamy do wysmarowanej blaszki lub na papier do pieczenia. Przykrywamy i odstawiamy na 5 minut do wyrośnięcia. Tuż przed pieczeniem smarujemy bułki rozrobionym, w niewielkiej ilości mleka, żółtkiem i posypujemy sezamem. Pieczemy, bez termoobiegu, w 200 C około 10 minut, a w przypadku dużych bułek 20 minut.

Źródło Jeffrey Hamelman "Chleb"


Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)