Chleb zmieniający życie

Pyszny, zdrowy, sycący i modyfikowany według gustu i bardzo znany Life Canging Loaf of Bread.
Przepis dla tych, którzy lubią czasem odstawić zwykłe pieczywo, można z niego zrobić pyszne tosty na śniadanie czy kolacje. Można również pokroić na kromki i zamrozić po czym wyciągać w razie potrzeby. Smak i aromat zależy od dodatków jakie dodacie, ja dodałam sobie żurawinę więc jest lekko słodkawy. Syrop klonowy zastąpiłam nektarem kokosowym, jednak gdy nie macie ani jednego, ani drugiego wystarczy dodać miód.



Składniki:


  • 1 szklanka nasion słonecznika
  • 1/2 szklanki siemienia lnianego
  • 1/2 szklanki migdałów/ orzechów laskowych
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżki nasion chia
  • 4 łyżki nasion babki płesznik
  • 1 łyżeczka drobnoziarnistej soli morskiej
  • 1 łyżka nasion kminku/ u mnie czarnuszka
  • 1 łyżka syropu klonowego/ miodu/nektaru kokosowego
  • 3 łyżki oleju kokosowego/roztopionego masła klarowanego
  • 1/2 szklanki oliwek/ pomidorów suszonych/ u mnie żurawina

Opis wykonania:


Do dużej miski wsypujemy słonecznik, siemię, migdały, płatki, chia, babkę, czarnuszkę oraz sól, mieszamy.
W dzbanku mieszamy w 375 ml wody, nektar i rozpuszczony olej.
Całość wlewamy do suchych nasion, dodajemy żurawinę, dokładnie mieszamy, aż otrzymamy dosyć gęste ciasto. W razie potrzeby można dodać 2 łyżki wody.
Całość przekładamy do silikonowej formy u mnie 10x20 cm, jeżeli nie macie silikonowej wyłóżcie mniejsza foremkę papierem do pieczenia.
Dokładnie wyrównujemy powierzchnie chleba i przykrywamy ściereczką. Odstawiamy na minimum 4 godziny lub całą noc na blacie kuchennym.
Pieczemy w 180 C najpierw przez 20 minut, następnie chleb delikatnie wyciągamy z formy, układamy na kratce i pieczemy dalej około 40 minut.
Odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.


źródło: Książka "My new roots" Sarah Britton

Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)