Paprykarz z kurczaka

Bardzo pyszne danie ,uwielbiam takie 3 w jednym :) , rodzince smakowało .A że znudził mi się tradycyjny pieczony kurczak , postanowiłam za każdym razem zrobić coś w nowym wydaniu :)



Składniki :

  • 1, 20 kg kurczaka lub udek
  • 20 dag ryżu
  • oliwa
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 strąk czerwonej papryki
  • puszka zielonego groszku
  • duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • listek laurowy
  • sól
  • pieprz
  • 1 i 1/2 szklanki rosołu

 Opis wykonania :



1.Kurczaka dzielimy na 8 części udka rozkrawamy, nacieramy zmiażdżonym czosnkiem wymieszanym z solą, oprószamy pieprzem. Obsmażamy na oliwie i przekładamy do rondla.

2.Na patelni podsmażamy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, gdy lekko się zeszkli, dodajemy pokrojoną w paseczki paprykę. Dusimy do miękkości papryki , całość przekładamy do kurczaka, dodajemy przecier i listek laurowy. Całość zalewamy rosołem, wsypujemy przepłukany zimną wodą ryż.  
3.Wstawiamy do gorącego piekarnika  do 180 C na 40 minut.

4. Pod koniec dodajemy groszek, mieszamy i jeszcze na chwilę wstawiamy do piekarnika.



źródło : 200 Potraw z kurczaka

Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)