Nalewka miętowa

Z resztki mięty jaka mi pozostała postanowiłam zrobić nalewkę miętową. Działa łagodząco na bóle brzucha, żołądka, pomaga w niestrawnościach. Likwiduje wzdęcia i obniża ciśnienie.Przepis znalazłam na tej stronie klik.



Składniki :

  • pęczek świeżych liści mięty pieprzowej
  •  0,5 litra spirytusu
  •  0,75 litra wody
  • 0,30 kg cukru

Opis wykonania :


1.  Umyte i osuszone liście mięty wkładamy do  szklanego naczynia, zalewamy spirytusem, szczelnie zamykamy i odstawiamy  na 8 - 10 dni w ciemnym miejscu. Następnie filtrujemy przez gazę, mieszamy z syropem z wody i cukru, jeszcze raz przelewamy przez gazę.


2. Nalewka ma piękny, zielony kolor, orzeźwiający miętowy smak i zapach.
Moc nalewki jak również jej słodycz regulować należy wg własnego uznania. Nalewka nie wymaga dojrzewania, można ją degustować od razu.


Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)