Marchewkowe drożdżowe sakiewki na sałatkę

Mam dla Was pierwszy przepis na nadchodzącą Wielkanoc :D. 
Marchewkowe sakiewki są szybkie i łatwe w przygotowaniu: wystarczą odpowiednie rurki, ulubiona sałatka i natka pietruszki. Zaskoczycie nimi Waszych domowników i gości. Będą się pięknie prezentować na Waszym stole. Pomysł zobaczyłam na Pinterest i postanowiłam je wykonać. Oczywiście, jeżeli wolicie, zróbcie domowe ciasto na pizze, ja jednak użyłam gotowego.





Rurki  o długości 13 cm i średnicy 3,5 cm


Składniki na 8 szt

  • opakowanie gotowego ciasta "spód na pizzę"
  • żółtko
  • 1 łyżka mleka
  • pomarańczowy barwnik
  • masło klarowane
  • dowolna sałatka
  • natka pietruszki

Opis wykonania:


Gotowe ciasto dzielimy na 8 długich pasków. Każdą rurkę smarujemy masłem klarowanym.  Skręcamy spiralnie ciasto wokół rurki. I tak 8 razy. Żółtko mieszamy z mlekiem i niewielką ilością barwnika, za pomocą pędzelka każdą rurkę z ciastem smarujemy  dokładnie z każdej strony.
Układamy na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia, pieczemy w 180 C około 14 minut. 
Studzimy. Delikatnie wyjmujemy metalowe rurki, nadziewamy dowolną sałatką i wciskamy w środek kilka gałązek pietruszki.




Komentarze

  1. Ale cudne :) zastanawiałam się ostatnio nad zakupem rurek. Ten przepis mnie przekonuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjny pomysł - wygląda to niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)