Biszkopt który zawsze się udaje

Długo szukałam przepisu na biszkopt taki jaki naprawdę się sprawdza i nie opada i znalazłam go może ze trzy lata temu . Przepis należy do Pana Grzegorza , i pochodzi ze strony Wielkie Żarcie. Ten przepis nigdy Mnie nie zawiódł , gdy potrzebuje czekoladowy biszkopt odbieram dwie łyżki mąki pszennej i zastępuje kakao. Przepis puściłam w świat i chyba ode Mnie  ma go ponad 60 osób i wszystkie są zachwycone zwłaszcza rzucaniem nim po upieczeniu ;). Co daje rzucanie - natychmiast uciekają z niego duże pęcherzyki powietrza, które odpowiedzialne są za oklapnięte ciasta, biszkopt jest równiutki, nie traci swojej puszystości.




Składniki :

  • 6 jaj 
  • 1 szklanka mąki pszennej 
  • 1/2 szklanki maki ziemniaczanej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1  szklanka cukru kryształu 
  • 1 łyżka octu

Opis wykonania :


1. Ubijamy piane z białek, pod koniec dodajemy cukier i ubijamy ,aż piana będzie sztywna i lśniąca.

2. Żółtka mieszamy z octem i proszkiem do pieczenia ( głęboka miseczka bo żółtka  rosną)

3. Do ubitej piany dodajemy żółtka, następnie przesianą mąkę i delikatnie łączymy. 

4. Wylewamy na formę i tu bardzo ważne papier do pieczenia kładziemy tylko na dno formy ,nie musimy smarować tłuszczem i nie wolno smarować boków formy .

5. Pieczemy ok. 30 - 40 minut do tzw. suchego patyczka w 170 C.

6. Po upieczeniu upuszczamy w formie ok. 30 - 40 cm na blat i wstawiamy do piekarnika i studzimy przy uchylonych drzwiczkach.


Ja potrzebowałam wysokiego i dużego biszkoptu dlatego użyłam 1 i 1/2 porcji ciasta :) Polecam jeżeli ktoś jeszcze nie posiada zaopatrzyć się do przyrząd do przecinania ciast naprawdę ułatwia życie koszt to 12 zł







Podobne Przepisy

45 komentarze

  1. Potwierdzam...ten przepis stosuję do lat i jest niezawodny. Ja go mam z poradnika domowego jeszcze z lat 90...pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbuje, mam nadzieje ze bedzie inny. I NIE OPADNIE ! ;) zazpraszam do mnie. Chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Racja! Ten biszkopt nigdy nie zawodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. rzadko kiedy wychodzi mi biszkopt, a tu taka niespodzianka prawie wyszedl z blachy i nie opadl. Dziekuje za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż tyle cukru... Nie jest za słodki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak tyle cukru było w oryginalnym przepisie, ale ja zawsze daje 1 szklankę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O co chodzi w punkcie 6 z upuszczeniem na blat i wstawieniem do piekarnika? Zawsze po upieczeniu ucchylalam drzwiczki delikatnie nigdy nie wyjmowalam i nie robiłam tego co jest w punkcie 6 dlatego nie wiem o co chodzi

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Justyno :) ponieważ wówczas biszkopt nie opada, jest równiutki, nie traci lekkości i natychmiast uciekają z niego duże pęcherzyki powietrza, które odpowiedzialne są za oklapnięte ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  9. A proszę mi powiedzieć, przy zachowaniu proporcji z przepisu jaką blachę (wymiary Pani stosuje)? duża blacha? pozrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Stosuje blachę o wymiarach 24x40 cm :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli w blaszce 24x34 powinien wyjść wysoki :) czy lepie zmniejszyć proporcje? pozdrawiam, Ewa

      Usuń
    2. W taki razie, przy blaszce 24x34 powinnam zmniejszyć proporcje? czy zostawić a biszkopt wyrośnie wysoki? pozdrawiam,Ewa

      Usuń
  11. Witam :-) chcialam wyprobowac przepia na biszkopt, tylko mam pytanie. Zoltka laczymy z octem za pomoca miksera czy recznie? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam mieszamy ręcznie łyżką 😊. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Biszkopt jest super również stosuję od lat a teraz zrobiłam na niemieckiej speisestarke i jest jeszcze pulchniejszy.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. na jaką blachę jest ten przepis??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli potrzebuje go przeciąć na pół tylko to wówczas piekę z 6 jaj na blaszkę 24x39 cm z dużych jaj. Jeżeli potrzebuje wysokiego piekę z 9 jaj.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo :)

      Usuń
    3. Wówczas pozostale proporcje się zmień? Czy jedynie jaj dodać więcej?

      Usuń
  15. Biszkopt rewelacja. Moja mamusia stwierdziła, że przez całe życie nie upiekła takiego biszkopta jaki mi wyszedł. Wszyscy się zachwycali moja szarlotką na puszystym biszkopcie. Dziękuję P.Jolu za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kobieto uratowałas mi życie tym przepisem.jest po prostu IDEALNY.wielkie dzięki

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja nie dałam mąki ziemniaczanej i żółtka mikserem po dodaniu wymieszałam masakra aż się boję czy wyjdzie ������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co wyszedł? Kurcze ja tez zoltka mikserem potraktowalam :/

      Usuń
    2. Jeżeli wymieszacie delikatnie na słabszych obrotach mikserem, to raczej nic mu nie będzie ( często tak robię,gdy nie chce mi się bawić). Co do niedodania mąki ziemniaczanej, raz mi się zdarzyło, o dziwo udał się, tylko lekko mniej wyrósł i musiałam wydłużyć o kilka minut pieczenie. Pozdrawiam

      Usuń
  18. Czy ciasto wkładamy do rozgrzanego piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zawsze do rozgrzanego ☺ pozdrawiam.

      Usuń
  19. Ja mam blaszkę 31 x 21 cm i wysoka prawie 5 cm , czy boge zastosować Twój przepis ? Czy muszę podwyższyć boki zeby była głębsza blaszka ? Mam 5% ocet czy taki moze być czy musi być 10% ?? Dziekuje z góry za odpowiedz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Mario moim zdaniem nie powinno wyjść z blachy 😊 i ocet 5% też może być.

      Usuń
    2. Proszę nie wykładać tylko boków blaszki bo opadnie.

      Usuń
    3. Bardzo dziekuje za odpowiedz i biorę sie za biszkopt. To ma być tort na niedziele dla mojego wnusia który kończy 5 lat i wybrał właśnie prostokątny z dekoracja pokemon i troche sie boje..No ale przyrzekłam ze będzie wiec do dzieła...!!!! Dziekuje za przepis..Jak będzie gotowy to wystawie fotkę......

      Usuń
  20. A czy żółtka mają być tylko rozbełtane z octem, czy ubite na puszystą masę i dodane do ubitych białek i wymieszane łyżką czy mikserem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółtka wymieszać łyżeczką z octem i odstawić,później możemy je połączyć na najdelikatniejszych obrotach z pianą mikserem lub ręcznie.Pozdrawiam

      Usuń
  21. A czy żółtka mają byc tylko rozbełtane łyżką czy ubite mikserem na kogiel mogiel i dodane do ubitych białek? I czy tutaj tez łączymy je mieszając łyżką czy mikserem?

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam.Czy z powyzszego przepisu (6 jaj itd.) biszkopt na blache 24x34 bedzie na tyle wysoki,ze bede go mogla przekroic wzdluz na 2 blaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam spokojnie Pani przetnie o ile jajka są duże

      Usuń
  23. Witam. Nie wiem co poszlo nie tak,ale masa biszkoptowa byla sztywna i sucha jak wior.Ubilam bialka na sztywno z cukrem,dodalam zoltka i nic,a nic nie rozrzedzily piany,a jak dodalam maki to mialam wielki problem te maki wmieszac w te piane.Upiekl sie ten biszkopt,ale suchy i twarty jak trociny,ratowalam sprawe ponczowaniem,ale smaku to dobrego nie mial.O co tu chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam pojęcia co mogło być nie tak :(, może zbyt długo ubijana piana, małe jajka... Spróbuj raz jeszcze, godny polecenia jest tez ten drugi biszkopt z olejem "Biszkopt wilgotny do tortu".Pozdrawiam

      Usuń
  24. Mam piekarnik gazowy tez taki wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam pytanie co do ustawien piekarnika?Na jakich grzałkach Pani piecze?góra?dół?góra i dół?termonobieg?

    OdpowiedzUsuń
  26. Ustawiam ogólnie oba naraz góra i dół bez termoobiegu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Gdzie można kupić ten przecinak do biszkoptu?

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani Ewo niech Pani pozostawi proporcje wyrośnie ładny i wysoki 😊

    OdpowiedzUsuń

Instagram