Śledzie korzenne

Kolejny przepis na pyszne i aromatyczne śledzie, które uwielbia mój tata. Jednak aby były dobre muszą odstać minimum 2 tygodnie, więc jeżeli chcecie koniecznie spróbować to musicie je już nastawić. 
Ja zrobiłam je mojemu tacie w prezencie :).




Składniki na 1 L słoik


  • 1 kg solonych filetów śledziowych
  • sok z 1/2cytryny

zalewa 

  • 2 szklanki oleju rzepakowego SemCo
  • 3 suszone papryczki chili
  • 1 laska cynamonu
  • skóra z 1 cytryny
  • 5 goździków
  • 5 strączków kardamonu
  • 5 ziaren jałowca
  • 5 ziaren pieprzu
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki gorczycy
  • 1 liść laurowy

Opis wykonania:


Filety moczymy prze 3 godziny w dużej ilości zimnej wody. Następnie osuszamy za pomocą ręcznika papierowego i kroimy na małe kawałki, skrapamy sokiem z cytryny.

Wszystkie przyprawy prócz liścia laurowego należy utłuc w moździerzu, dodać do oleju wymieszać.
W słoju na dnie kładziemy listek laurowy, układamy śledzie i zalewamy olejem. 
Słoik szczelnie zamykamy i odstawiamy do lodówki na min. 2 tygodnie. 
Uwaga jeżeli nie lubicie zbyt pikantnych należy zmniejszyć ilość chili.

Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)