Babka cytrynowa

Jest to stary przepis, ale zmodyfikowany. Oczywiście nie przeze mnie, ale przez moją szwagierkę, Anetę ;). Narobiła mi wczoraj smaku i postanowiłam wypróbować jej wersję. Jest mniej pracochłonna, a równie pyszna. Tak więc babka upieczona, a nawet zrobiłam od razu dwie, bo znając życie, musiałabym piec drugą. Pierwsza zniknęła w mgnieniu oka :)







Składniki :

  • 2 szklanki mąki pszennej  
  • 1 szklanka cukru  
  • masło 250 g 
  • jajka 5 szt. 
  • olej 8 łyżek 
  • ocet 1 łyżeczka 
  • proszek do pieczenia 2 łyżeczki 
  • olejek cytrynowy (mała fiolka)
  • sok z  1 cytryny

Opis wykonania:

1. Masło ucieramy z cukrem i żółtkami na puszysta masę. Dodajemy proszek do pieczenia, ocet, olej, olejek cytrynowy i wyciśnięty sok z cytryny. Wszystko ucieramy. Następnie dodajemy mąkę i mieszamy. Dodajemy  ubitą pianę z białek i delikatnie mieszamy ciasto.
 
2.Do wysmarowanej formy wykładamy ciasto. Pieczemy w 180 st. około 60 minut 






Komentarze

  1. Faktycznie, brzmi i wygląda zachęcająco :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wygląda i jaki fajny kolor lukru:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jakoś wiosennie mi się zrobiło , kolor przez przypadek. Przyznam szczerze znalazłam gotowy lukier zalegał mi w szafce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo szybka w przygotowaniu !! już mi się podoba :)
    Ja mam tylko problem bo zwykle wychodzą mi zakalce... zobaczymy jak będzie tym razem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)