Ogórki kiszone

Zauważyłam że w sklepach coraz częściej pojawiają się ogórki gruntowe, dlatego postanowiłam dodać ten przepis na pyszne ogórki, które zawsze mi się udają. Nie bawię się z nimi nie gotuje wody, ani nie wyparzam słoi. Głownie robię je w bukłakach 5 L po wodzie źródlanej. Długo testowaliśmy przepisy i w końcu to jest ten który najbardziej mi podszedł i jest niezawodny. Im człowiek mniej się przykłada tym są lepsze :)



Składniki :

  • ogórki gruntowe
  • czosnek 
  • koper 
  • chrzan korzeń
  • sól kamienna do przetworów
  • woda przegotowana zimna *

Opis wykonania :


1. Ogórki myjemy i namaczamy przez ok. 1 godzinę w wodzie, po tym czasie je odcedzamy.  W słoje umyte i wyparzone w tym wypadku ( ja stosowałam plastikowe bukłaki po wodzie źródlanej ) upychamy 1 lub 2-3 jeżeli będą małe gałązki  kopru,  następnie 3 ząbki czosnku, 3-4 kawałki obranego chrzanu dł. ok. 4 cm . Następnie ciasno układamy ogórki. Tak przygotowane słoje zalewamy zalewą:
 1 spora łyżka soli czubata na 1 litr wody. Słoje z metalową nakrętką warto przykryć kawałkiem foli spożywczej przed nakręceniem nakrętki, gdyż kwasy wówczas nie spowodują  korozji metalu.
2. Ja pozostawiam w ciepłym słoje ok. 2-3 dni, aż woda stanie się lekko mętna, wówczas znoszę do piwnicy.
3. Moja metoda :)

Bukłaki 5 L wciskam na dno 2 gałązki kopru, następnie 5 ząbków czosnku i 6 kawałków chrzanu, wciskam ogórki "ważne" aby nie były zbyt duże - są lepsze i nie ma problemu z przejściem ich przez szyjkę butelki. Na górę znowu wciskam gałązkę kopru i 3 ząbki czosnku oraz tyle samo chrzanu, zalewam zalewą przygotowana z wody prosto z kranu. Stosuje tą metodę od lat i nigdy mi się nie zdarzyło by nie wyszły, zawsze są twarde i długo się utrzymują. Pozostały mi jeszcze 3 butle i ogórki dalej są  twarde. Potem przekrawam bukłak i przekładam do dużego słoja i trzymam w chłodnym, a  u nas idą jak świeże bułeczki .

4. Jeżeli chcecie ogórki małosolne wystarczy otworzyć je po tygodniu, ale wówczas nie należy ich przenosić do piwnicy. Możecie wówczas zrobić je w większym słoju lub kamionkowym garnku i przykryć talerzykiem :)



Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)