Zakwas na żurek

Przygotowanie zakwasu jest szybkie i proste. Wystarczy odpowiednia mąka. Ja użyłam typ 2000. Gdy dolewam zakwas do zupy, połowę leję przez sitko i jest super. 




Składniki :

  • 1,5 szklanki mąki typ 720 lub wyższy (ja użyłam mąki pełnoziarnistej żytniej z "Gdańskie Młyny")
  • 3 szklanki ciepłej, przegotowanej wody
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 3-4 ziarenka ziela angielskiego
  • listek laurowy


Opis wykonania:

Do wyparzonego słoika wsypujemy mąkę i zalewamy wodą. Dokładnie mieszamy, by nie było grudek. Następnie dodajemy czosnek, ziele i listek laurowy, mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na 2-3 dni lub dłużej, w zależności jak szybko uzyska kwaskowy smak.

Gotowy wykorzystujemy od razu lub przechowujemy do 2 tygodni w lodówce. Możemy odlać około 50-100 ml i użyć znowu do przygotowania nowego zakwasu .





Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)