Śmietankowe ciasto z jeżynami

Pojechałam wczoraj do taty, gdy szłam zobaczyć jak rosną warzywa i pozbierać cebulę  z pola zauważyłam jak wspaniale w tym roku obrodziły jeżyny. Żałuję że nie miałam przy sobie aparatu widok był piękny, wielkie pnącza obwieszone na płocie z mnóstwem czerwonych i czarnych owoców uginających się na gałązkach pod własnym ciężarem. Sporo nazbierałam, ale szczerze powiedziawszy nie miałam na nie  pomysłu .... tak tak wiem, ale może dlatego że zawsze mam plan co zrobię i jak a tu taka niespodzianka. Szkoda było owoców więc je pozbierałam, są specyficzne i nie każdy za nimi przepada ze względu na pestki. Zaczęłam szperać i znalazłam wśród tysiąca przepisów wspaniałe ciasto na blogu Kamili Ogrody Babilonu .
Kruchy spód z dodatkiem skórki cytrynowej, wspaniałe śmietankowe nadzienie z dużą ilością słodko-kwaśnych owoców i kruszonka na wierzchu mmm....
Ciasto okazało się strzałem w dziesiątkę, więc szczerze polecam :).


Składniki:


Ciasto kruche

  • 3/4 szklanki cukru 
  • 250 g mąki pszennej 
  • 150 g masła 
  • skórka z 1 cytryny 
  • sól  szczypta

Nadzienie śmietankowe

  • 4 jajka 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany 
  • 1 szklanka mąki pszennej 
  • szczypta soli 
  • 350 g jeżyn  
  • cukier puder 

Opis wykonania:


Zagniatamy kruszonkę na ciasto z podanych składników, blaszkę 24 x 26 cm wyścielamy papierem do pieczenia na dnie ugniatamy kruszonkę( ja ugniotłam całość w oryginale powinno się zostawić 1/3 ciasta do posypania wierzchu ciasta, stwierdziłam że chce mieć grubszy spód i na wierzch zagniotłam kruszonkę na oko :).
Ciasto podpiekamy w 180 C przez 15 minut.

 Jajka ubijamy z cukrem, śmietaną, mąką i  szczyptą soli. Wszystko dokładnie miksujemy, wsypujemy owoce mieszamy łyżką i wylewamy na ciepły podpieczony spód, posypujemy z wierzchu kruszonką.
Pieczemy około 45 minut w 180 C. Ciasto jest najlepsze gdy spokojnie sobie wystygnie i nadzienie śmietankowe się dobrze zetnie.








Komentarze

  1. Bardzo smakowite ciasto. Pyszne z jeżynami, super propozycja do kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżyny i ciasto=jak to za mną chodzi. Pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)