Baletki

Chyba  nie ma osoby która by ich nie jadła, dla mnie to smak dzieciństwa uwielbiałam te ciastka. Przepis dostałam od zaprzyjaźnionej cukierniczki Gosi :).




Składniki:

  • 17 dag margaryny
  • 16 dag cukru pudru
  • 29 dag mąki pszennej
  • 100 ml żółtek ( 6 szt L)
  • 70 ml jaj ( 2 szt)
  • mak do posypywania
  • marmolada twarda

Opis wykonania


Margarynę ucieramy z cukrem na puszystą masę, żółtka i jajka delikatnie rozkłucamy, mąkę przesiewamy. Do masy dodajemy jajka i stopniowo mąkę miksujemy na najniższych obrotach do dokładnego połączenia się składników. Ciasto przekładamy do worka cukierniczego z końcówką z dużym okrągłym otworem. Blachy wykładamy papierem do pieczenia, wyciskamy okrągłe ciasteczka wielkości około 1,5 cm wys. około 1 cm, posypujemy obficie makiem. Pieczemy w 180 C około 10 minut do delikatnego przyrumienienia się ciasteczek. Wykładamy i pieczemy następną blachę, pamiętamy by ciasta nigdy nie wyciskać na ciepłą blachę. Marmoladę rozrabiamy widelcem, przekładamy do worka cukierniczego z tą samą końcówką i wyciskamy niewielką ilość marmolady na środek ciastka, przyciskamy drugą połówką.



Komentarze

  1. 100ml żółtek, ile to mniej więcej sztuk jajek?

    OdpowiedzUsuń
  2. No i teraz muszę piec biszkopt ;) 6szt.L ja miałam malutkie jajka bo mam młode kurki, więc trochę ich poszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to również smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi te kojarzą się z dzieciństwem. Uwielbiałam je :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zgadzam się w 100 % smak dzieciństwa:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyjątkowo urocze maleństwa :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)