Bułki grahamki na zakwasie żytnim

Pyszne domowe bułki na domowym zakwasie bez sztucznych dodatków i bez dodatku drożdży. Mężowi bardzo zasmakowały, a że wyhodowałam sobie sporą ilość zakwasu mogę je wypiekać co chwilę. Zakwas nie jest trudny do wykonania w domu należy tylko o niego odpowiednio dbać. Użyłam najprostszego przepisu na zakwas żytni  Siostry Marii, gotowy po 3 dniach i bardzo mało wymagający. Bułki są naprawdę długo świeże nie wysuszają się szybko po przekrojeniu. 
Nie bawiłam się zbytnio w formowanie pokroiłam na prostokąty i rozłożyłam do wyrastania ot tyle :).






Składniki:


  • 150 g zakwasu żytniego Klik
  • 2 i 1/2 szklanki mąki graham
  • 1/2 szklanki mąki pszennej chlebowej typ 750
  • 1-2 szklanek ciepłej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki rozpuszczonego masła

Opis wykonania:


Mąkę wsypujemy do dużej miski, dodajemy zakwas i rozpuszczone masło. Powoli mieszając dolewamy wodę, cały czas zagniatając ciasto. Ilość wody zależy od tego ile wchłonie mąka u mnie wystarczyło 1,5 szklanki. Ciasto zagniatamy tak długo, aż będzie elastyczne i przestanie się kleić do ręki.
Miskę owijamy folią spożywczą by powierzchnia ciasta nie wysychała i odstawiamy na 3-4 godziny do wyrośnięcia w ciepłym miejscu.
Po tym czasie ciasto dzielimy na 5-6 części formujemy bułeczki, układamy na blaszce, przykrywamy i odstawiamy na 1 godzinę do ponownego wyrośnięcia. 
Pieczemy w 190 C do zrumienienia bułek około 25- 30 minut.



Komentarze

  1. Bardzo fajne te bułeczki ! Choć u mnie zamiast rosnąć do góry poszły w bok ;-) ale smak super!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)