Kurczak w cieście w zalewie z papryką, ogórkami i pieczarkami

Pamiętam jego smak z mojego wesela był pyszny, a w gonitwie załatwień zapomniałam wówczas wziąć  przepis od naszej kucharki. Od tego czasu minęło 4,5 roku, a ja szukając w zeszycie teściowej przepisu na amoniaczki znalazłam owy przepis :D. Cóż amoniaczków się nie doszukałam, a ucieszona niezmiernie że dorwałam owy przepis wzięłam się do roboty i oto wyszedł wspaniały kurczak w zalewie. Coś innego na świąteczny stół :).


Składniki :


Kurczak

  • 50 dag piersi z kurczaka ( użyłam 1 kg na tę samą ilość zalewy jednak podwoiłam składniki w kurczaku )
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 jajka
  • olej

Zalewa

  • 6 szklanek wody
  • 1 i 1/2 szklanki cukru ( dodajcie najpierw 1 i sprawdźcie smak )
  • 1 szklanka octu 10 %
  • 1 łyżka soli
  •  listek laurowy
  • ziele angielskie kilka ziarenek
  • 2 duże czerwone papryki
  • 4 ogórki korniszony 
  • 2 ogórki kiszone
  • 4 duże cebule
  • 30 dag pieczarek

Opis wykonania:


Kurczak


Pierś kroimy na większą kostkę, posypujemy solą 1 łyżeczka i odrobiną świeżo mielonego pieprzu, odstawiamy na 2 godziny. Następnie dodajemy majonez, musztardę, obie mąki, jajko i dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitego ciasta. Smażymy  kawałki kurczaka za złoty kolor na głębokim tłuszczu, odsączamy na papierowych ręcznikach.


Zalewa


Cebule kroimy w piórka, paprykę w drobne paseczki, ogórka w plasterki, pieczarki w plasterki lub na 4.
Gotujemy wodę z octem, cukrem( dajcie 1 szklankę i spróbujcie po dodaniu i chwilowym zagotowaniu z warzywami- papryka oddaje swoją słodycz i co dla niektórych zalewa może być zbyt słodka), solą, listkiem i zielem angielskim. Do wrzącej zalewy wrzucamy pokrojone warzywa i gotujemy do zawrzenia zalewy. Odstawiamy do całkowitego wystudzenia. W dużym garnku lub misce łączymy kurczaka z zalewą delikatnie mieszamy. Odstawiamy na 24 h. 



Komentarze

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)