Babka z białym serem

Naszło mnie na coś słodkiego, a że w lodówce został mi mascarpone i zbliżał się koniec daty ważności, postanowiłam upiec tę babkę. Przepis dawno za mną chodził, ale nie było czasu. W oryginalnym przepisie używa się białego sera z papierka, ponieważ taki nadaje wilgotność babce.

*Babkę należy wystudzić przed wyciągnięciem, w przeciwnym wypadku opadnie. Ja uwielbiam babkę ze śmietaną creme fraiche

A tak z innej beczki, czas leci i już za niedługo stuknie 3 lata odkąd zaczęłam prowadzić blog, więc postanowiłam odmienić jego szatę graficzną na bardziej przejrzystą. I już niedługo będziecie mogli sami zobaczyć co stworzyła dla mnie Karolina :).



Składniki:

  • 6 jajek
  • 200 g cukru pudru
  • 250 g masła 
  • 16 g cukru waniliowego
  • 250 g miękkiego twarogu
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 20 g kakao
  • masło i mąka do formy

 Opis wykonania:

Formę smarujemy masłem i oprószamy mąką. Rozgrzewamy piekarnik do 160 C.

Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy na sztywna pianę z 1/3 cukru pudru. Masło ucieramy z pozostałym cukrem pudrem i cukrem waniliowym oraz żółtkami na puszysta masę. Ucieramy, dodając po łyżce sera. Następnie dodajemy naprzemiennie łyżkę mąki i łyżkę ubitych białek. 
2/3 ciasta wlewamy do formy, resztę ucieramy z kakao, a następnie wykładamy na środek jasnego ciasta. 
Pieczemy 45 minut, studzimy, wyciągamy z formy i oprószamy cukrem pudrem.







Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)