Potrawka z indyka po azjatycku

W oryginale jest kurczak, ale że miałam kupionego swojskiego indyka i czekał do rozbiórki postanowiłam go użyć w tym przepisie. Dodałam kilka składników i wyszło bardzo smacznie i aromatycznie.



Składniki :

  • 1,20 kg indyka lub kurczaka
  • 4 łyżki oliwy
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • listek laurowy
  • 1 łyżeczka curry
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka maggi
  • sól
  • pół opakowania mieszanki chińskiej na patelnie
  • 1-2 łyżki mąki

Opis wykonania :


1. Z umytego i osuszonego mięsa usuwamy kości, mięso kroimy na drobne kawałki, posypujemy curry i solą, mieszamy.

2. Cebulę drobno kroimy, czosnek miażdżymy,podsmażamy na rozgrzanej oliwie, następnie dodajemy mięso i obsmażamy je. Podlewamy wodą dodajemy listek laurowy i cynamon, pozostałe przyprawy, dusimy pod przykryciem do miękkości. Płyn powinien być w większej  połowie wyparowany.

3. Na sam koniec dodajemy warzywa, dusimy do miękkości, zagęszczamy mąką rozrobioną w niewielkiej ilości zimnej wody.
Podajemy z ryżem mniam :)


Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)