Sernik na ucieranym spodzie

Uwielbiam serniki i co chwilę próbuję nowe przepisy. Ten pochodzi od Pani Zofii Sz. z grupy "Tak smacznie jak u mamy". Sernik jest wspaniały. Łatwe, ucierane ciasto, które możemy kształtować w różne wzory. Ja zrobiłam łyżką zawijasy jak fale i utworzyły się wzgórza ;). Sernik jest delikatny i wilgotny. Dodałam tylko skórkę pomarańczową i rodzynki oraz ubiłam pianę z trzech białek. Reszta, jak w przepisie, polecam :). Warto rozważyć nieco większą blaszkę.





Składniki:

 Ciasto :

  • 1 szklanka mąki 
  • 1/2 szklanka cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao

Masa serowa :

  • 1 kg sera, trzykrotnie zmielonego
  • 5 jajek 
  • 1/2 szklanka oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 1 budyń waniliowy (u mnie większy rodzinny) +1 łyżka mąki ziemniaczanej,
  • dowolny zapach (u mnie arakowy)
  • garść rodzynek
  • 2 łyżki skórki pomarańczowej


Opis wykonania:

Ciasto:

Margarynę ucieramy z cukrem, stopniowo dodajemy jajka, mąkę i resztę składników. Wykładamy na blaszkę o wymiarach 30x25 cm (u mnie 23x35).

Masa serowa:

Jajka ubijamy z cukrem (ja ubiłam 2 jajka i 3 żółtka, z 3 białek ubiłam pianę), następnie dodajemy ser, budyń, mąkę ziemniaczaną, olej i delikatnie mieszamy z ubitymi białkami. Dodajemy bakalie, wylewamy na ciasto. Pieczemy w temp. 160 C bez termoobiegu do suchego patyczka przez około 120 minut. 
Sprawdzamy wyłącznie po bokach sernika. Jeżeli patyczek jest suchy, wyłączamy piekarnik i pozostawiamy sernik piekarniku z lekko uchylonymi drzwiczkami, aby wystygnął. 



Komentarze

  1. Cudowny, kakaowy spód I ta nuta pomarańczy, dla mnie rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki apetyczny, uwielbiam serniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem wielką fanką serników :-) cudowny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda fantazyjnie :) ja jestem mega fanem serników

    OdpowiedzUsuń
  5. noo mój sernik trafił właśnie do piekarnika ... zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mój sernik trafił właśnie do piekarnika :) zobaczymy ...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)