Domowe bułki do hamburgerów

Przepis na te bułki znalazłam po długim wertowaniu internetu i pod wpływem ochoty na zdrowszą wersje fast foodu :). Bułeczki no cóż nie oszukujmy trochę czasu zajmują, ale czy warto TAK!, delikatne, puszyste i co najważniejsze upieczone rano, przekrojone i pozostawione w kuchni bez przykrycia nawet trochę nie obeschły, nie były gumowate tylko delikatne i bardzo smaczne. Na drugi dzień smakują tak samo jak po upieczeniu - czyli długo świeże. No cóż stworzenie domowej wersji jaka chciałam przedstawić znajomemu po zobaczeniu jego przeraźliwej dla mnie wersji w restauracji - myślałam że sałatka to jajecznica :D, a hamburger wyglądał jakby był po przejściach zajęło mi pół soboty, ale było warto ;).
Przepis pochodzi ze strony Eweliny Around the kitchen table, tutaj znajdziecie filmik również  Eweliny dotyczący formowania bułeczek by były  śliczne i okrągłe :) Jak uformować bułeczkę?. 
Z ciasta można również zrobić bułeczki do hod dogów.
 

Składniki na 12 bułeczek


Ja zrobiłam z połowy przepisu 6 sztuk jednak nie wychodzą one duże, jeżeli wolicie zróbcie większe bułeczki.

Zaczyn

  • 340g pszennej białej mąki chlebowej typ 750
  • 2 łyżeczki drożdży instant lub 10g drożdży świeżych
  • 340g ciepłego mleka

Drożdże mieszamy z mąką i dodajemy mleko. Dokładnie mieszamy i zakrywamy folią spożywczą, odstawiamy w spokojnym i ciepłym miejscu na 2 godziny  w tym czasie zaczyn powinien podwoić swoją objętość

Ciasto właściwe 

  • 215 g pszennej białej mąki chlebowej (j/w)
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki miodu
  • 2 żółtka
  • 5 łyżek oleju roślinnego
  • 1 jajko do posmarowania bułek
  • sezam do posypania bułek

 Opis wykonania:

 

Mąkę dodajemy wraz z pozostałymi składnikami do zaczynu i wyrabiamy , gładkie elastyczne ciasto najlepiej w robocie, gdyż tajemnica tych delikatnych i zarazem pysznych bułek jest "dotlenienie ciasta", ja robiłam to w robocie planetarnym na 3 pozycji przez 15 minut, ręcznie powinniśmy to robić około 30 minut.
Po wyrobieniu przekładamy ciasto do naoliwionej wcześniej miski, przykrywamy ja folią i wkładamy na noc do lodówki.
Następnego dnia ciasto wykładamy na lekko naoliwiony blat olejem i rozciągamy na prostokąt o grubości 1,5 cm. Kroimy go na 12 mniejszych prostokątów i formujemy bułeczki - filmik KLIK
Po uformowaniu układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach 5 cm.

Przykrywamy luźno folią i zostawiamy na 3 godziny, aż bułki podwoją swoją objętość. Bułeczki przed pieczeniem smarujemy żółtkiem roztrzepanym z łyżką mleka i posypujemy sezamem.
Pieczemy w 200 C 15 -17 minut bez termoobiegu.
 


Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)