Bułki z parówką i żółtym serem

Kto jadł owe bułki wie, że są przepyszne i szybkie w wykonaniu. Można je podawać na ciepło lub na zimno, pokrojone na mniejsze kąski są idealne jako przystawka. Użyjcie swoje ulubione parówki - ja takie mam i szczerze kupuję tylko te Berlinki, ponieważ maja najwyższą zawartość mięsa i nie jest to mięso oddzielane mechanicznie. Jeżeli jesteście wegetarianami  lub nie przepadacie za parówkami, użyjcie  zamiast mięsa usmażone pieczarki.





Składniki : na 8-12 sztuk.



  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 5 dag drożdży
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 margaryny
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • ketchup ulubiony
  • ser w plasterkach
  • parówki

Opis wykonania:


Podgrzewamy mleko, w połowie rozpuszczamy drożdże z cukrem i łyżką mąki. Odstawiamy by rozczyn urósł. Mąkę przesiewamy, dodajemy jajka, sól, paprykę, roztopioną zimną margarynę oraz pozostałe mleko. Wlewamy rozczyn i dokładnie wyrabiamy ciasto. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut by wyrosło.
Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy i kroimy na prostokąty ( ja podzieliłam na 8 części i układałam całe parówki, możecie zrobić mniejsze bułeczki z połówkami parówek)
Na kawałku ciasta rozsmarowujemy ketchup, układamy dwa plasterki sera i parówkę. Całość zwijamy ciasno w rulon i układamy na wyłożonej papierem blaszce. Odstawiamy na 15 minut do wyrośnięcia, wierzch smarujemy żółtkiem i pieczemy w 190 C przez 15 minut.

Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)