Chałka z makiem

Po raz pierwszy przystąpiłam do wspólnego sobotniego pieczenia, dawniej pod hasłem " Ezoteryczne spotkania przy piekarniku "  obecnie pod nową nazwą " Wypieki na śniadanie ". Zabawę organizuje Małgosia :)
Bardzo się cieszę, że przystąpiłam do tej zabawy i zachęcam do przyłączenia się do nas :).
Pierwszy raz piekłam chałkę, wyszła cudnie mięciutka i pulchna, jednym słowem pyszna zwłaszcza z moim rarytasem z Węgier konfiturą z lawendy :). Jednakże na drugi raz dodałabym więcej cukru, a mniej soli jak dla mnie było jej  za dużo  :).




Składniki :


Cytuje za Tatter
z przepisu wychodzą 3 chałki


  • 330 g białej mąki pszennej wysoko glutenowej -----użyłam chlebowej typ 750 Młyny Wodne
  • 670 g białej mąki pszennej chlebowej -----użyłam typ 650 Castello z Lidla
  • 55 g cukru
  • 75 g żółtek 
  • 140 g jajek 
  • 75 g oleju 
  • 320 g wody
  • 19 g soli
  • 25 g świeżych drożdży 
  • 3 czubate łyżeczki suchego maku 
  • żółtko roztrzepane z łyżką wody do smarowania

Opis wykonania:


 1. Składniki ciasta wymieszałam w robocie planetarnym. Wyłożyłam na stół i zagniotłam dość ścisłe ciasto, o dobrze rozwiniętym glutenie. Zostawiłam je w ciepłym miejscu na 2 godziny, odgazowując je delikatnie po 1 godzinie.

2. Następnie podzieliłam ciasto na 9 kawałków, ukształtowałam  kule  o tej samej wadze i zostawiłam je pod przykryciem na 15 minut. Z każdej kuli utoczyłam wałek i zaplotłam z nich 3 warkocze (z 3 wałków każdy), który zostawiłam na na oliwionej blasze do wyrośnięcia na 1 1/2 godziny.

3. Chałkę posmarowałam żółtkiem roztrzepanym z łyżka wody. Wsunęłam do pieca o temp. 195 stopni i piekłam ok. 20 minut. Po 15 minutach wyjęłam chałki  z pieca i raz jeszcze posmarowałam ja roztrzepanym żółtkiem. 













Piekły ze mną :

Małgosia z blogu  Smaki Alzacji
Joanna z blogu  Kuchnia  
Marghe z blogu Po prostu Marghe 
Dorota z blogu  Moje małe czarowanie
Monika Kwiatkowska z blogu Niezapomniane smaki 
Lidia Wesołowska  
Bożena z blogu Moje domowe kucharzenie
Alina z blogu Ala piecze i gotuje 
Karolina z blogu Kuchnia z pomysłem Karoliny  
Iza z blogu Smaczna Pyza

Jeszcze raz dziękuje za wspólną zabawę i nie mogę doczekać się rogalików :D 

Podobne Przepisy

12 komentarze

  1. Oooo... widzę że to także Twój debiut :) Piękna chałka!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak debiut :D , ale całkiem udany z rogalikami może być ciut gorzej ;) i dziękuje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piękne chałki i wyszły . Dziękuję za wspólne pieczenie .

    OdpowiedzUsuń
  4. Chałki jak marzenie. Prościutkie, ciasto pięknie wyrośnięte. Pysznie...

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo pięknie wyszła :) dziękuję,że dołączyłaś i mam nadzieje, że na zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wypleciona chałeczka, dzięki za wspólny czas :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również dziękuję i mam zamiar piec z wami co tydzień :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Piknę chałki, dziękuję za fajną zabawę, do następnego,,,

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne chałki, dziękuje za fajną zabawę i do następnego,,,

    OdpowiedzUsuń
  10. apetyczne chałki, dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna i pyszna chałka :) dziękuje za wspólny czas przy piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj Twoje wypieki kuszą, mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram