Ciasto Prince Polo

Przepis już dawno zalegał mi na biurku, jednak jakoś nie miałam okazji go zrobić i tak się naczekał i doczekał wykonania :). Pyszna kawowa masa z dodatkiem batonika Prince Polo mmm pycha :). Przepis dostałam od Pani Ali - dziękuje :).





Składniki :


Biszkopt jasny przepis- pieczemy, studzimy i przekrawamy na pół.( mi urósł, aż nadto ;) i jakoś tak nie wiem jak, ale nierówno przecięłam :D.


Ciasto orzechowe :

  • 20 dag zmielonych orzechów
  • 4 prince polo po 36 g 
  • 30 dag cukru kryształu
  • 6 białek

Budyń :

  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1 żółtko
  • 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru

Dodatkowo :

  •  1 i 1/2 kostki masła
  • 1 żółtko
  • 2 prince polo po 36 g
  • 1/2 szklanki zaparzonej kawy z 2 łyżeczek - wystudzona

Opis wykonania :



Ciasto orzechowe 


1. Ubijamy pianę na sztywno, dodajemy cukier ubijamy, aż piana będzie lśniąca, dodajemy orzechy mieszamy,  następnie pokrojone  drobno ciastka delikatnie mieszamy łyżką. Blaszkę 39X25 cm wykładamy papierem do pieczenia, wykładamy ciasto i pieczemy w 180 C około 25 minut. Studzimy.

Budyń 


2. Szklankę mleka wlewamy do garnuszka,  wsypujemy cukier i gotujemy. W pozostałym mleku rozrabiamy żółtko i mąkę, wlewamy do gotującego się mleka i gotujemy gęsty budyń, studzimy.


Masa 


3. Masło ucieramy z żółtkiem na puszystą masę( jajko myjemy i sparzamy wrzątkiem), dodajemy stopniowo wystudzony budyń, wlewamy powoli kawę, wszystko dokładnie miksujemy. Ciastka drobno kroimy i wsypujemy do masy mieszamy łyżką. 


Składanie 


4. Pierwszy blat jasnego biszkoptu układamy w blaszce wykładamy połowę masy,  następnie ciasto orzechowe,  reszta masy i drugi blat biszkoptu. Polewamy polewą i dekorujemy pokrojonym ciastkiem. Chłodzimy około 2-3 godziny.




Ciasta przekładańce

Komentarze

  1. Ciasto okazałe. Wygląda kusząco :) Nie trzeba nikogo zapraszać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Ja ostatnio robiłam murzynka z prince polo. Rezultat można zobaczyć u mnie na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)