Puszysty sernik

Przepis ten otrzymałam od znajomej Agusi ;), podała mi przepis już jakiś czas temu, ale jakoś cały czas o nim zapominałam. W końcu postanowiłam wypróbować jej przepis i powiem tylko tyle niebo w gębie. Sernik jest delikatny puszysty po prostu rozpływa się w ustach. Polecam wszystkim jest prosty w wykonaniu i mało pracochłonny.



Składniki :

  • 10 jaj
  • 1 kg sera twarogowego mielonego
  • 4 łyżki kaszy manny
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 szklanki cukru
  • 1 i 1/4 kostki margaryny
  • rodzynki 

Opis wykonania :


1. Żółtka ucieramy z cukrem na puszysta masę, dodajemy margarynę, kaszę mannę, mąkę ziemniaczaną wszystko razem dokładnie miksujemy.

2. Dodajemy ser ucieramy, białka ubijamy na sztywna pianę dodajemy do sera i delikatnie mieszamy łyżką, dodajemy wg. gustu skórkę pomarańczową i namoczone wcześniej i odsączone rodzynki.

3. Masę wylewamy na wyłożoną papierem blaszkę i pieczemy ok. 1 godzinę i 20 minut . w 180 C.
Przy większej blaszce skróćcie czas pieczenia. Sernik zawsze sprawdzamy po bokach, gdy patyczek jest suchy to oznaka upieczenia. Nigdy nie sprawdzamy upieczenia w środku ciasta.

4. Sernik piekłam w małej  blaszce 24x29 cm, wychodzi wtedy wysoki, a ja takie lubię, ale możecie użyć większej blaszki. Możecie zrobić ciasteczkowy spód, wtedy wystarczy użyć 3 szklanek zblendowanych herbatników, wymieszać ze 150 g rozpuszczonego masła i wyłożyć dno formy na to wówczas wylewamy masę serową. Mój był 2 godziny po upieczeniu krojony, ale najlepiej zostawić go na ok. 4-5 godzin by odpoczął :) lub zaraz po wystudzeniu wstawić do lodówki.







Komentarze

  1. Mój serniczek właśnie siedzi w piekarniku,zobaczymy co z tego wyjdzie.... :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)