Tureckie bułeczki

Kolejny wypiek w Wypiekanie na śniadanie pyszne bułeczki z dodatkiem rodzynek, melasy i ciemnego słodu - pyszności :). Przepis pochodzi od Tatter, słód i melasę dostaniecie w sklepach internetowych są tanie.







Cytuje za Tatter :

Zaczyn:

320g białej pszennej maki chlebowej - ja użyłam 650
1 1/2 łyżeczki drożdży instant - użyłam zwykłych 14 g
340g letniego mleka

Mąkę łączymy z drożdżami, dolewamy mleko, mieszamy i wyrabiamy rzadkie ciasto.
Zostawiamy na 45-60 minut.

Następnie do zaczynu dodajemy:


215g białej pszennej maki chlebowej - ja dodałam 650
20g mielonych migdałów
25g ciemnego słodu ( można zastąpić karmelizowanym cukrem czyli zwyczajnie go spalić na patelni oczywiście nie na kamień..na złoty kolor)
15g ciemnego cukru muscovado ( można zastąpić trzcinowym )
1 łyżeczkę soli
50g stopionego masła
50g melasy ( jest to ubytek cukru, który zastępujemy np miodem )
1 jajko
100g rodzynek

małe jajko roztrzepane z łyżką mleka

Masło topimy wraz z melasą. Studzimy i dodajemy roztrzepane jajko. Do miski z zaczynem dodajemy mąkę, słód, migdały, cukier i sól. Wlewamy maślano - jajeczną miksturę i wyrabiamy gładkie, elastyczne, delikatnie lepkie ciasto (ciasto jest raczej luźne). Pod koniec wyrabiania dodajemy rodzynki.
Zostawiamy do wyrośnięcia na 1 1/2 godziny. Po tym czasie ciasto odgazowujemy uderzając pięścią w środek ciasta, dzielimy na 10 części (109g), formujemy lekkie bułeczki i pod przykryciem, zostawiamy na 10 minut. Następnie kształtujemy dobrze naciągnięte bułki, układam je na naoliwionej blaszce i zostawiamy do wyrośnięcia na 60 minut.
Przed pieczeniem smarujemy bułki jajem z mlekiem.
Pieczemy w 210 C przez 30 minut. Studzimy na kratce.




 Piekli wraz ze mną :
Bożena z blogu Moje domowe kucharzenie
Eksplozja smaku
Iza z blogu Smaczna Pyza
Dorota z blogu Moje Małe Czarowanie
Magda z blogu Z miłości do słodkości
Lidia Wesołowska z Fb

Komentarze

  1. wyglądają smacznie:) ciekawy przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje nie wyszły takie ciemne, chyba dałam za mało melasy

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki za wspolne pieczenie pysznych bułeczek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne bułeczki, dziekuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie miałam melasy i słodu, przez co moje bułeczki wyglądają nieco inaczej. Ale Twoje są super!! Dziękuję za wspólną akcję!

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)