Korniszony - zalewa

Dostałam ten przepis niedawno, wykonałam i otwarłam już słoik - ogórki są pyszne :). Zalewę  również stosuje do pieczarek, , papryki i innych warzyw. Polecam bo jest świetna, a im lepsza tym smaczniejsze przetwory w zimie ;).



Zalewa:

  • 3/4 szklanki octu 10 %
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 litr wody
  • 1 łyżka soli

Do słoika: na 1 L

  •  ogórki najlepsze na korniszony to te które mają miedzy 3-7 cm długości
  • 4 plasterki marchewki 
  • koper-  baldach z nasionami
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • listek laurowy
  • 3 -4 ząbki czosnku
  • gorczyca zakrywamy połowę dna

Opis wykonania:


Ogórki myjemy namaczamy przez 10 minut w zimnej wodzie, odsączamy. Do umytych i wyparzonych słoików wkładamy dodatki, ciasno układamy pionowo ogórki.
Zalewę przygotowujemy lekko podgrzewając by cukier dobrze się rozpuścił. Z 1 L wody,  wychodzą 4 słoiki 1 L. Zalewamy słoje,
wycieramy dokładnie gwint i zakręcamy. Pasteryzujemy w gorącej wodzie około 10  minut tak by woda "bulkała" na małym gazie i  by chwyciła nakrętka. Gdy zalewam ogórki zimną zalewą wkładam soje do zimnej i gotuje tylko do 2 bulknięć, wyciągam gdy są jeszcze zielone. Po wystudzeniu zrobią się jasne, a będą chrupkie i nie zwiotczeją. Wyciągamy i studzimy.
Sprawdzajmy smak zalewy, ponieważ niektóre tańsze cukry są mało słodkie i zalewa może być zbyt kwaśna, wówczas dosypujemy cukier.



Przetwory

Komentarze

  1. Moja zalewa ma trochę inne proporcje, ale cóż, chętnie spróbuję zrobić wg Twojego przepisu. Zawsze szukam nowych smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam wg przepisu smak rewelacja ale moje sa miekkie co zle zrobilam? Trzeba wstawic do goracej wody? I wtedy gotowac 20 minut?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię różnie czasem jak mam czas studze zalewe, wówczas pasteryzuje wkładając słoje do zimnej wody i gdy tylko lekko bułkę 2 razy wyciągam słoje. Ogórki są jeszcze wtedy zielone ale później do dochodzą. Gdy zalewamy gorącą zalewą wkładam do cieplej wody słoje i gotuje tez do jej zabulkania. Dużo zależy od ogórków czy małe czy duże i czasem gdzie kupione.Proszę spróbować tak jak opisałam wyjdą idealne.

      Usuń
  3. Sprobuje zrobic mam nadzieje ze beda pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzieś zapodziałam mój przepuścić.dzieki bardzo

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)