Marynata ze świeżych ogórków krajanych na zimę

Przepis pochodzi z książki mojej mamy Przetwory domowe z 1974 roku, którą otrzymała w szkole. Są tu stare tradycyjne metody marynowania, kiszenia i wędzenia - skarbnica wiedzy i sztuczek. Puki co przepis na pyszną sałatkę z ogórków, moja wyszła trochę pikantna przez dodatek suszonej chili do słoika w kawałku. Ale nie trzeba jej dodawać. Otworzyłam już słoik i powiem tyle sałatka jest pyszna, mam zamiar zrobić drugą wersje bez chili ;) dla mojej córci.



Składniki:

  • 6kg ogórków zbyt wyrośniętych

Zalewa

  • 1,5 L wody
  • 40-80 g soli
  • 40-90 g cukru
  • 0,5 L 6 % octu lub 300 ml 10%

Przyprawy

  • 150 g świeżego kopru
  • 10 g estragonu - niekoniecznie
  • 10 g korzenia chrzanu
  • 10 g liści chrzanu - niekoniecznie
  • 5 g suszonego strąka papryki ostrej- niekoniecznie
  • 5-10 g nasion białej gorczycy
  • 2 g czarnego pieprzu ziarnistego
  • 3-5 ząbków czosnku
  • listek laurowy na słoik
  • 2 plasterki marchewki

Opis wykonania:


Słoiki myjemy i parzymy w piekarniku.
Ogórki myjemy, obieramy i kroimy w krążki o grubości około 6 mm.
Do słoików u mnie 0,5 L układamy na dno wszystkie przyprawy, układamy ciasno ogórki.
Zalewę gotujemy i gorąca zalewamy słoiki, ilość soli i cukru zależy od indywidualnych smaków skosztujcie zalewę przed rozlaniem i w razie potrzeby dodajcie sól lub cukier. Słoiki natychmiast zakręcamy i pasteryzujemy w gorącej wodzie 90 C : 0,5 L słoiki - 20 minut, większe 25 min.



Przetwory

Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)