Kompot wiśniowy na zimę

Pyszny kompot z wiśni, w zeszłym roku jakoś tak mi uciekł na nie sezon, że nie zdążyłam zrobić ani jednego słoika. W tym roku postanowiłam się bardzo dobrze zaopatrzyć w wiśnie i  powstało dużo słoików kompotu :).



Składniki:

  • 6 kg wiśni 
  • 1,10 kg cukru
  • 3,150 L wody

Opis wykonania:


Słoiki myjemy i parzymy w piekarniku w 100 C około 20 minut, wyciągamy i studzimy. Wiśnie myjemy dobrze odsączamy, wkładamy do słoików( u mnie wyszło 13 pełnych 1 L ). Wodę gotujemy z cukrem, gorącym syropem zalewamy owoce. Wycieramy dokładnie gwinty i zakręcamy słoiki. Wkładamy do wyłożonego ściereczką  dużego garnka i zalewamy wodą i gotujemy, gdy woda zacznie wrzeć gotujemy na małym ogniu około 18 minut, pozostałe wkładamy już do gorącej wody i gotujemy 25 minut. Wyciągamy i studzimy, dopiero wówczas wynosimy do piwnicy.




W wiśniowym sadzie 2014 Przetwory

Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)