Biszkopt orzechowy - idealny :)

Przepis ten znalazłam na stronie Słodkie Fantazje. Biszkoptu użyłam do tortu. Jest idealny, pulchny, delikatny i rozpływa się w ustach. Przepis podaje osobno, ponieważ można go wykorzystać do innych tortów :).



Składniki :

  • 8 jajek
  • 1 szklanka maki pszennej tortowej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 15 dag zmielonych orzechów
  • 1 op. cukru waniliowego lub 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli


Opis wykonania :


1. Białka ubijamy ze szczypta soli. Pod koniec dodajemy oba wymieszane ze sobą cukry. Następnie dodajemy kolejno żółtka. Cały czas ubijamy.

2. Mąkę mieszamy ze zmielonymi orzechami i proszkiem do pieczenia. Dodajemy do masy jajecznej i delikatnie mieszamy.

3. Ja użyłam tortownicy o średnicy 24 cm i ciasto wyrosło po same brzegi. Dno wykładamy papierem (nie smarujemy boków), wylewamy ciasto i wyrównujemy. Pieczemy w 160 C ok. 50 minut. 

4. Po upieczeniu upuszczamy z ok. 40 cm i wkładamy z powrotem do piekarnika. Studzimy przy uchylonych drzwiczkach. Ciasto można oddzielić od brzegów tylko wtedy, gdy będzie całkowicie wystudzone.

Komentarze

  1. Zainteresował mnie ten biszkopt, to może być takie coś innego niż zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam ten biszkopt jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A przepis na cukier waniliowy można prosić.Występuje bardzo często w przepisach a nigdzie nie ma go w sprzedaży.No chyba że chodzi o cukier wanilinowy-czyli taka chemia udająca wanilię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na blogu http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/2015/11/cukier-waniliowy-domowy-na-dwa-sposoby.html pozdrawiam

      Usuń
    2. Kup cukier do pieczenia, łaskę waniliową, nasyp do słoiczka cukier, wciśnij łaskę waniliową i zostaw żeby cukier wchłonął zapach wanilii i tak będziesz mieć cukier waniliowy.

      Usuń
  4. Czy ten biszkopt wychodzi suchy, czy trzeba ponczowac?
    Czym najlepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie suchy i zawsze go ponczuje ja zazwyczaj delikatną posłodzoną herbatą jeżeli chodzi o ten orzechowy.Natomiast zwykły poczet z wody miodu i soku z cytryny 😊

      Usuń
    2. Zawsze też można dodać nieco alkoholu do ponczu jeżeli tortu nie będą jadły dzieci.

      Usuń
  5. Pieke juz drugi raz i za każdym razem opada do środka ( juz w trakcie pieczenia). Do okola pycha ale w środku zakalec. Prosze doradzic co fo może być

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy mi się to nie przydarzyło, powodów może być naprawdę dużo np.
      zbyt słabo ubita piana z białek, należy dobrze odtłuścić miskę najlepiej umyć większą ilością płynu i dodatkowo już po umyciu sparzyć gorąca wodą i ubijaki do piany również i bardzo istotne wytrzeć do sucha, zbyt grubo zmielone orzechy, przebicie piany - chociaż wówczas lubi nie urosnąć tylko, moja rada ubijamy białka, pod koniec dodajemy cukier, następnie zmniejszając moc miksera do minimum dodać żółtka, potem mąkę i delikatnie ręcznie wymieszać. Jeszcze jedna rzecz piekarnik - niby nic a czasem płata figla, proszę zwiększyć temperaturę do 180 bez termoobiegu i podczas pieczenia za nic nie otwierać piekarnika. Może to pomoże trzymam kciuki i pozdrawiam.

      Usuń
    2. Bardzo dobre rady, biszkopt nie wyjdzie jak się do nich nie zastosujemy. Mojej koleżance wszystkie "upadały" dopóki jej nie zwróciłem uwagi, że mąki się już nie miksuje.

      Usuń
  6. Jaka jest wysokość tortu z takiej liczby składników? Można go przedzielić na 3 części czy raczej na dwie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi wyszedł wysoki tyle ile ma wysokość formy 24 cm i spokojnie mina go podzielić na 3 blaty.

    OdpowiedzUsuń
  8. 18 kwietnia 2017 18;35

    Wyszedł super polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie upuszczałam go, bo piekłam w silikonowej formie w kształcie serca, ale wyszedł idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie orzevhy użyc? Wloskie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieczemy z termoobiegiem czy gòra dół?

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny przepis, właśnie upiekłam.

    OdpowiedzUsuń
  13. nie wiem dlaczego w polowie pieczenia srodek biszkiotu wklasl, dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  14. Upiekłam dzisiaj. Wyszedł idealny :) Dziękuje za przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja! Wychodzi super 👍

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)