Lody bananowe z maszynki


Skorzystałam z okazji i zakupiłam sobie maszynkę do lodów , przepis pochodzi z instrukcji urządzenia. Lody wyszły bajecznie kremowe , nie czekałam ani chwili i zaraz przystąpiłam do konsumpcji więc lekko się rozpuściły. Ale po dłuższym pobycie w zamrażalniku były bardziej zwarte :). Polecam zakup takiej maszynki co domowe to domowe wiem że nie ma tam chemii , a moja córka uwielbia jeść lody teraz nie muszę się obawiać ilością jakie je bo wiem co w nich jest - zero konserwantów :)




Składniki :


  • 1 duży banan
  • 200 ml mleka
  • 100 ml śmietanki 30-36 %
  • 2 żółtka jaj
  • 50 g cukru waniliowego
  • 50 g cukru pudru

Opis wykonania :


1. Banana dokładnie rozgniatamy, mieszamy z mlekiem. Jajka dokładnie myjemy i sparzamy wrzątkiem, oddzielamy białka i dodajemy żółtka do mleka oraz cukier puder i waniliowy dokładnie mieszamy mikserem.

2. Śmietankę ubijamy na sztywno i dodajemy do masy mleczno-jajecznej , wszystko delikatnie łączymy. Masę przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na 4 godziny.

3. Po tym czasie wlewamy je do maszynki i po 40 minutach mamy pyszne lody :)




Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)