Ogórki z chili i czosnkiem

Kolejny przepis na wykorzystanie ogórków zwanych także chińskimi, ja robię je w łagodniejszej wersji. Przepis znam od dawna i nie pamiętam już z skąd go wzięłam. Identyczny przepis znalazłam w gazetce. Nie lubię za ostrych więc zmniejszam proporcje chili i czosnku, jeżeli chcecie mocniejsze podwójcie oba składniki ;).


Składniki :

  • 2 kg ogórków
  • 4 łyżki soli
  • 1 łyżka chili
  • 1 główka czosnku
  • 1.5 szklanki octu
  • 8 łyżek oleju
  • 1 szklanka cukru

Opis wykonania :


1. Umyte ogórki, kroimy w słupki, jeżeli ogórki są mniejsze lepiej je pokroić w grubsze plasterki. Tak przygotowane posypujemy solą i odstawiamy na 4 godziny. 
2. Odcedzamy ogórki z powstałej wody, dodajemy chili i pokrojony czosnek.
3. Ocet wraz z cukrem i olejem zagotowujemy, studzimy i wlewamy do ogórków. Przykrywamy ściereczka i odstawiamy na min. 12 godzin.
4. Po tym czasie ogórki układamy ciasno w wymytych i wyparzonych słoikach, zalewamy powstałym płynem w razie potrzeby ( gdyby wytworzyło się za mało płynu)dopełniamy  słoiki zimną przegotowaną wodą. Dobrze zakręcamy. Ponieważ na ogół nie powinno się je pasteryzować, jednak słabo się przechowują wówczas, wkładamy je do gorącej wody i pasteryzujemy 10- 15 minut by chwyciła zakrętka.




Komentarze

  1. Zrobiłam ogórki z Twojego przpisu, tylko użyłam papryki ostrej i pokroiłam w plasterki. Efekt umieściłam u siebie na blogu http://www.ewusiowesmaki.blogspot.com/2014/07/ogorki-z-papryka-ostra-i-czosnkiem.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)